شناسهٔ خبر: 23597983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین آواز ایرانی در شهر ری اجرا می شود

خبرگزاری صداوسیما

آیین آواز ری با شش اجرا توسط شش خواننده 27 دیماه در شهرری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاري صدا وسيمابه نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری،اين مراسم  با عنوان تحریر و چهچهه در آواز ایرانی با حضور مرتضی غزنوی مدرس و خواننده در کنار آوازخوانی توسط مرتضی منفرد همراه با تار حمیدرضا منفرد، ساز و آواز حسین نوریانی و ادیب تیرانداز، آواز حسام صحرایی به همراه تار پوریا خاکپور و نی احسان لیوانی و تمبک مسعود عرب، آوازخوانی حمیدرضا منفرد با نی علی عرب خوانساری، ساز و آواز بداهه توسط محمد ابراهیم ذوالقدر و نیز آوازخوانی علی شیرازی با سه‌تار حسن علی‌نژاد در فرهنگسراي ولاء شهرري برگزار ميشود.
 سلسله نشست‌های تخصصی آموزشی آیین آواز به شناسایی و معرفی چهره‌های ناشناخته یا کمتر شناخته‌ شده آواز ایرانی و همچنین تجلیل از پیشکسوتان این رشته اختصاص دارد.
در دیگر بخش مهم این سلسله نشست‌ها نیز مباحث فنی و تئوریک آوازی ارائه می‌شود.
 امسال، در دومین سال فعالیت این برنامه، برگزارکنندگان آیین آواز آن را به شهرستان‌ها نیز گسترش داده‌اند که آیین آواز ری، پس از زنجان، دومین نشست خارج از مرکز محسوب می‌شود.
نخستین آیین آواز ری به کوشش موسسه افق هنر پارسان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و شهرداری منطقه ۲۰ از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه 27 دی در فرهنگسرای ولا واقع در میدان نماز شهرری برگزار می‌شود.
ورود علاقه‌مندان به این مراسم، آزاد و رایگان است.

نظر شما