شناسهٔ خبر: 23597679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور:

امروز مهمترین تهدید در حوزه اقتصادی است

خبرگزاری شبستان: معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز مهمترین تهدید در حوزه اقتصادی بوده و تنها نسخه شفابخش هم اجرای اقتصاد مقاومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، غلامعلی حیدری، معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز (26 دی) در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گفت: با پیشرفت های علم و تکنولوژی تهدیدات و آسیب ها نیز پیچیده تر می شود و برای مقابله با آنها باید خود را آماده کنیم.

 

وی افزود: در آشوب های اخیر بخشی زیادی از آن با استفاده از فضای مجازی مدیریت می شد و حتی در برخی از کانال ها آدرس پاسگاه ها، پایگاه های بسیج و اسلحه خانه ها را منتشر کرده بودند.

 

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: در پدافند غیرعامل باید تلاش کنیم تهدیدات و آسیب ها را شناسایی و برطرف کنیم. این موضوع باید در شورای پدافندغیرعامل موردتوجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ویژگی های جمهوری اسلامی که رعایت الزامات پدافند غیرعامل را ضروری کرده است، گفت: داشتن موقعیت منطقه ای و ژئوپلتیکی، داشتن ذخایر عظیم انرژی، سرمایه انسانی متخصص، متعهد و انقلابی و همچنین در اختیار داشتن شاهرگ های ارتباطی همچون خلیج فارس که 60 درصد نفت و گاز جهان از آن عبور می کند، موجب شده که کشور ایران دارای شرایط ویژه ای باشد.

 

حیدری با اشاره به پدافند کالبدی یا زیرساختی، که همه دستگاه ها با آن در ارتباط هستند، اظهارکرد: وضعیت بد استقرار عناصر کالبدی، کاربری نامناسب شهری، شبکه ارتباطی ناکارآمد، بافت شهری فشرده و فرسوده، تراکم شهری بالا، وضعیت بد استقرار تأسیسات زیربنایی شهر، کمبود و توزیع نامناسب فضاهای شهری از عوامل موثر در افزایش میزان آسیب های وارده به شهرها به شمار می رود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین تهدید در حوزه اقتصادی است، گفت: تنها نسخه شفابخش با این تهدید اجرای اقتصاد مقاومتی است.

 

حیدری افزود: اگر بتوانیم همه نیازمندی های خود را در کشور تهیه کنیم تحریم دشمن دیگر اثری نخواهد داشت. این اقدام می تواند اثرات مثبتی بر کشور داشته باشد.

 

وی بیان کرد: همه تهدیدات برای این است که مردم را از حکومت ناراضی و جدا کنند. ایجاد رضایتمندی در مردم در حوزه کاری که دستگاه ها دارند یکی از راه های مقابله با این نوع تهدید است.

 

حیدری گفت: در آشوب های اخیر که عده ای مطالبات صنفی و اقتصادی داشتند ضدانقلاب سریعا سوار به موج شدند. مدیران و مسئولان باید تلاش کنند تا مطالبات مردمی را از دستگاه ها برطرف نمایند.

 

نظر شما