شناسهٔ خبر: 23595810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ايجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی صنایع کوچک در طارم

روزنامه جوان

فرماندار طارم با اشاره به شکل‌گیری نواحی صنعتی برای رونق اقتصادی گفت: واحدهای فرآوری و بسته‌بندی صنایع کوچک در طارم ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی باقری گفت: طرح‌های اقتصادی برای رونق بخش کشاورزی و صنعتی در شهرستان طارم در دستور کار قرار دارد که به ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان کمک می‌کند .

وی به توسعه زیرساخت‌ها و امکانات برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار تأکید کرد وافزود: نواحی صنعتی و سایت‌های کارگاهی در شهرستان طارم ایجاد می‌شود .

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به اینکه بیش از 60 نوع محصول کشاورزی در طارم تولید می‌شود بیان کرد: سیر و زیتون مهمترین محصولات تولیدی این شهرستان هستند و از این رو ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی از برنامه‌های اولویت‌دار اقتصادی است .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی به شکل خام به فروش می‌رسد که برای جلوگیری از فاسد شدن و کاهش کیفیت ظاهری و ارزش غذایی، توسعه صنایع تبدیلی و صنایع کوچک در دستور کار قرار دارد که ارزش افزوده محصولات را نیز بالا می‌برد .

باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر کشاورزان در خانه‌های خود نسبت به فرآوری محصولاتی مانند، زیتون، انار و سیر اقدام می‌کنند ابراز کرد: با توسعه صنایع تبدیلی تلاش داریم ضمن ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده، به فعالیت‌های کشاورزان نظم بدهیم .

وی سهم شهرستان طارم از تسهیلات توسعه پایدار روستایی را 32 میلیارد تومان برشمرد و گفت: بانک توسعه تعاون و بانک سینا نیز تسهیلاتی را برای این امر در نظر گرفتند ضمن اینکه اداره بهزیستی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز برنامه‌هایی در حوزه اشتغال و ارائه تسهیلات دارند .

نظر شما