شناسهٔ خبر: 23588624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران- ایرنا- لاریجانی: اظهارات سخیف ترامپ ذات سردمداران آمریکا را نشان می‌دهد/وزیر بهداشت: فضا و فرصت برای مدیران جهادی فراهم شود/ابتکار: 67 درصد مشاغل ایجاد شده در سال گذشته به زنان رسید/رویترز: فرماندهان گروههای مسلح سوریه برای گرفتن کمک از سیا به واشنگتن رفتند/مجلس ملی فلسطین خواستار قطع رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شد و برجام محور گفت وگوی موگرینی و وزیر امور خارجه عربستان از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با تکبری که دارند کشورهای دیگر را کوچک می‌شمارند، از این رو کشورها باید با یکدیگر وحدت داشته باشند، گفت: اظهارات سخیف ترامپ ذات سردمداران آمریکا را نشان می‌دهد.
* تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مدیران از جنس جهادی در کشور فراوان هستند، گفت: در صورت فراهم نکردن فضا و فرصت برای این مدیران دچار خسران می شویم.
* تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان در ارتقای صلح می‌توانند نقش مثبتی داشته باشند، گفت: 67 درصد از 750 هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته به زنان رسیده است.
* بوشهر- ایرنا- فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آرمان خواهی واقع گرایه بعنوان یکی از ویژگی های بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی نمونه ای از تفکر اعتدالی است.
* ساری- ایرنا- بخشدار لاریجان از توابع شهرستان آمل گفت که برف مناطقی از این بخش در مسیر جاده هراز حد فاصل 'شنگلده' تا بعد از آستانه مبارکه امامزاده هاشم (ع) به سمت استان تهران را سفیدپوش کرده است.
* تهران- ایرنا- «حسین ذوالفقاری» رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با یادآوری اینکه در روند برگزاری مراسم اربعین سال جاری‌ نقاط قوت زیادی وجود داشت، گفت :مشکلاتی هم بوجود آمد که باید با بررسی های لازم و تمرکز بر روی آنها، این اشکالات برای سال آینده برطرف شود.
* تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الجزایر کشور مهمی در جهان اسلام است و همیشه سیاست خارجی مثبتی داشته است، گفت: مسئله تروریسم در منطقه ریشه دوانده و افراطی‌گری مشکل امروز جهان اسلام است.
* تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصل معنویت و اجر آخروی آن، مهمترین عامل تفاوت مدیریت جهادی با دیگر مدیریت هاست.
* تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی از حذف بودجه نهادهای خاص در سال آتی خبر داد.
* تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری مدیریت جهادی را همزاد با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مردم باید احساس کنند با مدیران فاصله ای ندارند.
* تهران- ایرنا- ١٠ خانواده شهید از بخش های مختلف کشور و یک جانباز ٧٠ درصد و همچنین مدیران جهادی در چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی قدردانی شدند که وزیر بهداشت یکی از مدیران جهادی دریافت کننده نشان بود.
* شیراز- ایرنا- رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کاشت حلزون شنوایی یک کار تیمی وجمعی است که با در نظر گرفتن سن طلایی حداکثر تا سه سالگی، تداوم توانبخشی بعد ازعمل و کمک نیکوکاران مراحل موفقیت را طی می کند.
* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون هنری خود به تماشای ارکستر ملی در تالار وحدت نشست.
* تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه روابط بانکی برای تجار دو کشور ایران و ترکیه بسیار مهم و به نفع هر دو طرف است.
* تبریز- ایرنا- دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در منزل 'بهرام اتحاد' از جان باختگان سانحه کشتی نفتی سانچی دلجویی و آرزوی صبر برای بازماندگان کرد.
* تهران- ایرنا- کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تا 15 روز دیگر گزارش اولیه تحقیق خود را درباره علت صداهای درون زمین در شهرستان سرابله استان ایلام تکمیل می کنند که به دنبال زمین لرزه بیست و یکم آبان ماه شنیده می‌شود.
* تهران- ایرنا- گروه 12نفری موسیقی بوشهری نی مه(نغمه) در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با سرپرستی و خوانندگی امیر میرشکاری با اجراهای بسیار شاد خود مجموعه ای از شادیانه های مناطق مختلف استان بوشهر را در شبی خاطره انگیز در سالن نمایش برج آزادی تهران بازخوانی کردند.
* تهران- ایرنا- عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران مشارکت زنان در فرآیندهای سیاسی را با اقدامات قابل توجهی تقویت کرده است، گفت: 20 درصد از زنان ایران مناصب ارشد مدیریتی را به خود اختصاص داده اند.
* تهران- ایرنا- آیت الله نوری همدانی در پیامی به انجمن مدیریت جهادی کشور گفت: در شرایط موجود کشور، راهی جز مدیری جهادی برای برون رفت از مشکلات وجود ندارد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: فرماندهان گروههای مسلح سوریه برای گرفتن کمک از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به واشنگتن سفر کرده اند.
* تهران- ایرنا- مجلس ملی فلسطین از کشورهای عربی خواست روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع و موضوع عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل دنبال کنند.
* وین- ایرنا- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان دیدار و درباره موضوعاتی از جمله برجام گفت وگو کرد.
* پکن- ایرنا- هنوز مدت زیادی از مذاکرات مرزی چین و هند نگذشته است که دو طرف بار دیگر بر حق مالکیت بر مناطق مرزی مورد منازعه تاکید می ورزند.
* کوالالامپور- ایرنا- یکی از ناوهای نیروی دریایی مالزی برای نجات جان 93 گردشگر که در توفان فصلی مون سون در جزیره تیومان درشرق این کشور گیر افتاده بودند، وارد عملیات شد.
* کوالالامپور- ایرنا- دولت فیلیپین پس از تهدید رسانه های منتقد، اقدام به لغو مجوز فعالیت یکی از بزرگترین شبکه های خبری منتقد برنامه مقابله با مواد مخدر رئیس جمهوری دوترته با عنوان 'راپلر' کرد.
* کوالالامپور- ایرنا- روابط تجاری مالزی و سنگاپور که درسال های اخیر مورد رضایت مسئولان دو کشور نبود با سرمایه گذاری مشترک دو کشور در دو پروژه اقتصادی 11 میلیارد دلاری و ساخت خط آهن سریع السیر میان پایتخت ها جان تازه ای گرفت.
* پکن- ایرنا- پلیس کره جنوبی امروز اعلام کرد برای سفر هیات ورزشی کره شمالی به این کشور و حضور در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ تدابیر ویژه امنیتی در نظر گرفته خواهد شد.
* تهران- ایرنا- نظامیان رژیم اشغالگر قدس با یورس به شهر نابلس واقع در کرانه باختری با جوانان فلسطینی درگیر شدند و شماری از آنان را دستگیر کردند.
* بلگراد- ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت سانحه ناگوار و دلخراش آتش سوزی کشتی نفتکش سانچی در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت گونه تمامی خدمه و پرسنل زحمتکش آن شد، دفتر یادبودی را برای امضا باز کرد.
* تهران- ایرنا- عربستان مناطق غیر نظامی در استان صعده واقع در مرزهای جنوبی این کشور با یمن را با موشک و توپخانه هدف قرار داد.
* نیویورک- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل متحد حملات تروریستی دوگانه در بغداد را محکوم و همدردی خود را با خانواده قربانیان حادثه ابراز کرد.
* آتن- ایرنا- زمین لرزه ای با قدرت 4/4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) پایتخت یونان را بشدت لرزاند و سبب وحشت شهروندان یونانی شد.
* آتن- ایرنا- تظاهرات گسترده شهروندان یونان در مخالفت با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی به خشونت کشیده شد.
* تهران- ایرنا- دادگاه استیناف بحرین حکم 2 سال حبس برای «نبیل رجب» فعال حقوق بشر این کشور را که سال گذشته از سوی یک دادگاه سطح پائین صادر شد، تائید کرد.
* الجزیره- ایرنا- وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد بر اساس آخرین آمارهای موجود، درگیری های دوشنبه در فرودگاه «معیتیقه» طرابلس،20 کشته و 69 زخمی برجای گذاشت.
* باکو- ایرنا- نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان روز دوشنبه یک روز قبل از سفر به امریکا با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، شاه عربستان تلفنی گفت وگو کرد.
* بلگراد- ایرنا- نخست‌وزیر ژاپن که در صدر هیات بلندپایه اقتصادی وارد بلگراد شده است، گفت: صربستان کشوری کلیدی در غرب بالکان است.
* بغداد- ایرنا- در حالی که همه احزاب و گروههای سیاسی از جمله احزاب کرد عراق خود را برای رقابت در انتخابات سراسری پارلمان و شوراهای استان آماده می کنند، حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی، شرکت در این انتخابات در مناطق مورد منازعه را تحریم کرد.
* دوحه- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تلفنی تماس گرفت. این تماس در حالی است که طی چند روز گذشته تنش میان دوحه و ابوظبی بالا گرفته است.
* بغداد- ایرنا- در پی حملات تروریستی روز دوشنبه در قلب پایتخت بغداد، بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه با حیدر العبادی همتای عراقی خود تماس تلفنی برقرار کرد و با او درخصوص همکاری در مبارزه با تروریسم سخن گفت.
* وین- ایرنا- همزمان با اعلام عزای عمومی در سراسر کشور، پرچم جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در وین برای ادای احترام به جان باختگان سانحه نفتکش سانچی و ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان روز دوشنبه به حالت نیمه‌برافراشته درآمد.
* اربیل- ایرنا- در پی نشست هیاتهای اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی در بغداد برای گفت وگو درخصوص کنترل فرودگاهها و دروازه های مرزی وزیر حمل ونقل اقلیم کردستان عراق اعلام کرد با بغداد درخصوص مدیریت مشترک فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی به توافق رسیدند.
* اسلام آباد- ایرنا- در حمله غافلگیر کننده گروهی از تروریست ها به خودروی حامل نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه ' کچ' بلوچستان 5 نیروی امنیتی کشته شدند.
* لندن- ایرنا- نشریه ایندیپندنت روز دوشنبه با انتشار گزارشی به ابعاد فقر در میان آموزگاران انگلیسی پرداخت و از افزایش وابستگی آن‌ها به کمک مالی موسسات خیریه خبر داد.
* بلگراد- ایرنا- وزیر امور خارجه اسلوونی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور روز دوشنبه در نشستی ضمن تاکید بر روند اجرایی همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
* دمشق- ایرنا- ارتش سوریه روستای حجیله و تله مشرفه واقع درحومه شرقی استان حماه را از دست تروریست ها آزاد کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- طالبان با شکستن سکوت 10 ساله درباره راز ترور بی نظیر بوتو نوشت:در کتابی با عنوان 'انقلاب محسود' نوشته ابومنصور عاصم، اذعان شده که ترور 'بی نظیر بوتو' کار این گروه تروریستی بوده است.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: نیروهای نظامی ترکیه طی مدت کوتاهی مساله منبج و عفرین را حل خواهند کرد.
* تهران- ایرنا- یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری به شهادت رسید.
* بیروت- ایرنا- یک روز پس از انفجار صیدا و چند روز پس از هشدار آمریکا به اتباعش برای سفر به لبنان، سفارت کانادا در بیروت نیز با صدور اطلاعیه ای از اتباعش خواست به دلیل تهدیدات امنیتی و خطر حملات تروریستی از سفر به لبنان خودداری کنند.
* تهران- ایرنا- اروپایی ها که سال گذشته میلادی را به عنوان سالی مهم در زمینه برگزاری انتخابات های مختلف در این قاره پشت سر گذاشتند، در سال 2018 انتخاب های مهم دیگری را پیش رو دارند.
* رم- ایرنا- روزنامه ایتالیایی 'ایل سوله' در آستانه نشست مجمع جهانی اقتصادی (داووس) با اشاره به چهار تنش موجود بین آمریکا و اتحادیه اروپا، به مسائل و اختلاف نظر های موجود بین رهبران این دو قاره پرداخته است.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما