شناسهٔ خبر: 23585616 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش شمار کشته های فرودگاه معیتیقه لیبی به 20 نفر

الجزیره -ایرنا- وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد بر اساس آخرین آمارهای موجود، درگیری های صبح روز دوشنبه در فرودگاه «معیتیقه »طرابلس،20 کشته و 69 زخمی برجای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیش از این شمار کشته ها 16 نفر و شمار زخمی ها 55 نفر اعلام شده بود.
از سوی دیگر «خالد سویسی» مدیر بازرگانی شرکت هواپیمایی «الخطوط الافریقیه» لیبی اعلام کرد این شرکت به دلیل آسیب دیدن چهار فروند ازهواپیماهایش در درگیری های امروز، تصمیم گرفته است پرواز های خود را به مدت سه روز به حالت تعلیق در آورد و ممکن است با توجه به شرایط موجود، پرواز های این شرکت پس از آن نیز لغو شود.
وی افزود:یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع ایرباس A330، یک فروند هواپیمای باری از نوع A300 و یک فروند هواپیمای A319 آسیب جزئی دیده است و یک فروند هواپیمای A320نیز دچار آسیب اساسی شده است.
شبکه خبری 218 نیوز لیبی اعلام کرد قیمت هر فروند هواپیمای ایرباس A330 بیش از 200 میلیون دلار است که با این اوصاف باید گفت شرکت هواپیمایی لیبی دچار زیان زیادی شده است.
منابع عربی صبح امروز دوشنبه اعلام کردند درگیری هایی در فرودگاه بین المللی معیتیقه طرابلس پایتخت لیبی میان دو گروه موسوم به 'قوة الردع الخاصة' و نیروهای تحت فرمان فردی به نام بشیر خلف الله معروف به'البقرة' درگرفت و طرفین با سلاح های سنگین و سبک مواضع یکدیگر را هدف قرار دادند.
رسانه های لیبیایی اعلام کردند به دلیل شرایط نامناسب فرودگاه معیتیقه، همه پروازها در آن لغو شد.
گروه موسوم به قوة الردع الخاصة( نیروهای ویژه بازدارندگی) در صفحه فیس بوک خود، شبه نظامیان گروه البقره را عامل این حمله دانست و اعلام کرد نیروهای آن در حال نبرد با مهاجمان در این فرودگاه و اطراف زندانی هستند که بیش از دوهزار و 500زندانی در آن به سر می برند.
لیبی از زمان سقوط حکومت قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.
اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی(دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی » . ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی و مخالف دولت وفاق ملی است.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما