شناسهٔ خبر: 23581796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت شرکت انگليسي به علت همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه «رأي اليوم»، پويش بين المللي تحريم شرکت جي فور اس انگليس، که خدمات امنيتي گسترده را به زندان هاي رژيم صهيونيستي ارائه و نقش مستقيمي در شکنجه زندانيان فلسطيني ايفا مي کند، خسارات سنگيني را به اين شرکت وارد و آن را وادار کرده است به بخشي از همکاري هاي خود با رژيم صهيونيستي پايان دهد.
جنبش تحريم بي دي اس (BDS) اعلام کرد از چند سال پيش پويشي را عليه شرکت امنيتي جي فور اس انگليس، به راه انداخته است. اين پويش در پي نقش آفريني اين شرکت در اداره زندانهاي اسرائيل به راه افتاد که بسياري از اسراي فلسطيني بدون محاکمه در آن به سر مي برند و تحت شکنجه و بدرفتاري قرار دارند.
در بيانيه اي که اين پويش منتشر کرد آمده است: اين شرکت ابزارها و خدمات امنيتي را براي موانع نظامي اسرائيل، مناطق اشغالي و ساختمان هاي ارتش و پليس رژيم صهيونيستي فراهم مي کند.
تحريم بين المللي شرکت جي فور اس تا دهها سال و معادل ميليون ها دلار به اين شرکت و اعتبار آن خسارت وارد کرده است، به گونه اي که شرکت بيل گيتس، کليساي متوديست آمريکا و ساير سرمايه گذاران در اين شرکت، سرمايه هاي خود را از آن خارج کرده اند. بسياري از سازمان هاي وابسته به سازمان ملل در اردن و لبنان نيز قراردادهاي خود را با اين شرکت به هم زده اند.
در ادامه اين بيانيه آمده است شرکت جي فور اس تسليم فشارهاي بين المللي جنبش تحريم بي دي اس شد و در دسامبر 2016 اعلام کرد تقريبا همه طرح هاي خود در اقتصاد اسرائيل را برچيده است. از همين رو اين بيانيه تاکيد کرد بايد به اين فشارها ادامه دهيم تا شرکت انگليسي به همه همکاري هاي خود با رژيم اشغالگر پايان دهد.
اين بيانيه خاطر نشان کرد: سيستم زندان هاي اسرائيل بخش جدايي ناپذيري از سياست سرکوب فعاليت هاي سياسي فلسطينيان و مهار هرگونه مقاومت مردمي در برابر رژيم اشغالگر و استعمارگر و نژادپرست اسرائيل است.
اين بيانيه افزود: شرکت جي فور اس به سبب ارائه ابزارها و خدمات فراوان به زندان هاي اسرائيل به طور چشمگيري در نقض قوانين بين المللي به دست اسرائيل، از جمله جنايات شکنجه فلسطينيان که بر اساس قوانين بين المللي از مصاديق جنايات ضد بشري است، همدست بوده است.
طبق اين بيانيه، اسرائيل سالانه 500 تا 700 کودک فلسطيني را بازداشت و محاکمه مي کند و بسياري از آنها در زندانهايي به سر مي برند که شرکت جي فور اس براي اسرائيل ساخته است.
در پايان اين بيانيه آمده است: شرکت جي فور اس از بزرگترين شرکتهاي امنيتي است که با اسرائيل قرارداد بسته است، چرا که اين شرکت با مراکز آموزش پليس و گذرگاه ها، مناطق اشغالي و پايگاه هاي نظامي اسرائيل نيز همکاري مي کند.

نظر شما