شناسهٔ خبر: 23576490 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۰۰ دقیقه به ازای هر مشترک در طول سال خاموشی برق در کشور وجود دارد

R41405/P1494/S6,75/CT11

معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: ۷۰۰ دقیقه به ازای هر مشترک در طول سال خاموشی داریم که با استانداردهای جهانی منطبق است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان, محمد رضا حقی فام پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به رسالتهای شرکت برق اظهارداشت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق و کاهش میزان خاموشی از مهمترین راهبردهای شرکت توانیر است.

حقی فام گفت: سال گذشته به ازای هر مشترک در کشور دودقیقه و 54 صدم دقیقه خاموشی داشتیم که این میزان در طول سال حدود 950 دقیقه به ازای هر مشترک بوده است.

وی عنوان کرد: سال قبل در جنوب کشور به دلیل ریزگردها و در شمال کشور مشکل داشتیم و امسال تاکنون مشکلی به صورت عمده نداشتیم.

حقی فام بیان کرد: 700 دقیقه به ازای هر مشترک در طول سال خاموشی داریم که با استانداردهای جهانی منطبق است و دومین مورد نیز مقاومسازی شبکه است و متاسفانه کشور ما در معرض پدیدههای طبیعی قرار دارد و اکنون کارهایی در راستای مقاوم سازی در حال انجام است و این امر از تهران و شمال آغاز شده است.

معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: در حوزه همدان نیز احتمال بروز اسیب در شبکه توزیع استان مورد بررسی قرار گیرد تا اعتبارات برای پیشگیری تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: در بخش تلفات به ازای یک درصد کاهش تلفات حدود 250 میلیارد تومات را از اتلاف منابع ملی جلوگیری کردهایم و این عدد بدون در نظر گرفتن سوخت است و آخرین خبر در بخش تلفات 10.6 درصد در کشور وجود دارد.

حقی فام عنوان کرد: توانایی این را داریم تا به 7 الی 8 درصد برسیم و اجرای آن منوط به تامین منابع مالی است.

معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به مدیریت مصرف گفت: باید در کشور به این موضوع توجه ویژهای شود, شدت مصرف انرژی ما در کشور حدود سه برابر متوسط دنیا است و این زیبنده کشور نیست.

حقی فام اظهار داشت: در زمینه کنترل پیک بار توانسته این 4 هزار و 60 مگاوات کاهش پیک را توسط صنعت توزیع داشته باشیم و معادل 10 هزار میلیارد تومان موفقیت در بخش نیروگاهی داریم.

معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در بخش وصول مطالبات در برق تاکید داریم و اگر حجم سرمایه گذاریهای این بخش کاهش یابد نمیتوان تامین منابع مالی را داشت و اکنون شرکت برق در فشار و محدودیت مالی قرار دارد.

حقی فام افزود: در حوزه کنتورهای هوشمند برنامهریزی کردیم تا گسترش یابد و این مسیر در آینده نزدیک باز شود, ضمن اینکه وزیر نیرو بر اداره خصوصی شرکت ها تاکید دارد تا میزان هزینهها را کنترل کنند و بهرهوری را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: میزان هزینه به ازای هر کیلو وات ساعت باید کنترل شود و امسال حوزه مدیریت دارایی ارزیابی میشود وبه آن توجه می شود ضمن اینکه وجود نیروی با انگیزه و متعهد به کار در رسیدن به اهداف توانیر بسیار موثر است و باید همگرایی داشته باشیم و خود را به عنوان چرخ دنده های سیستم تصور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما