شناسهٔ خبر: 23576200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعال شدن کانون‌های جدید ریزگردها در اطراف اهواز

خبرگزاری صداوسیما

گرد و خاکی که پس از نیم ساعت به اهواز می‌رسد و هواشناسی نیز قادر به پیش‌بینی آن نیست، از این کانون‌ها منشاء می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما  مرکز خوزستان، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از فعال شدن کانون‌های جدید ریزگردها در اطراف اهواز خبر داد .فعال شدن کانون‌های جدید ریزگردها در اطراف اهواز
کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به بازدید استاندار خوزستان به همراه برخی اعضای شورای تامین و ستاد مدیریت بحران از کانون‌های ریزگرد اطراف اهواز گفت : در یکی دو ماه اخیر کانون‌های ریزگرد منطقه کریت کمپ تا هور غیزانیه، شریفیه و منصوریه نیز به علت خشکسالی و دست‌کاری‌های شرکت‌های منطقه‌ای فعال شده‌اند.
وی تصریح کرد: گرد و خاکی که پس از نیم ساعت به اهواز می‌رسد و هواشناسی نیز قادر به پیش‌بینی آن نیست، از این کانون‌ها منشاء می‌گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به لزوم آغاز کنترل کانون‌های گرد و خاک نزدیک شهر اهواز عنوان کرد: عامل اصلی فعال شدن کانون‌های گرد و خاک خشکسالی است ولی یک سری دست‌کاری‌ها در محیط زیست مثل احداث جاده‌ها نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا شرکت‌های مستقر در این منطقه مثل شرکت نفت، شرکت‌هایی که حفاری می‌کنند و شرکت توسعه صادرات گاز ، پیوست‌های زیست محیطی را در این محدوده رعایت کنند.

نظر شما