شناسهٔ خبر: 23569455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران-ایرنا-رهبر معظم انقلاب جان باختن تعدادی از دریانوردان کشورمان را تسلیت گفتند،ربیعی: چینی ها در خاموش کردن آتش سانچی کم کاری نکردند، موافقت رهبری با کمک 300 میلیون دلاری به مناطق زلزله زده کرمانشاه،ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی گسترده به مرز سوریه اعزام کرد،عمار الحکیم خواستارگفت وگوی عراق،سعودی، ایران،ترکیه و مصر شد،دبیرکل ناتو:با کنوانسیون سازمان ملل نمی توان به خلع سلاح هسته ای دست یافت و آمریکا نیروی 30 هزار نفری در سوریه تشکیل می دهد ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
**تهران-رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن تعدادی ازدریانوردان کشورمان را به ملت ایران و خانواده های داغدار تسلیت گفتند.

**دمشق-وزیر اوقاف سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون پیش قدم در حمایت از فلسطین بوده و این راه را همچنان ادامه می دهد.

**شانگهای-رییس کمیته رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر کم کاری چینی ها در اطفا کشتی سانچی گفت: براساس ارزیابی های فنی و همچنین مشاهدات تیم متخصص ایرانی مستقر در شانگهای، چینی ها در اطفا حریق این کشتی نه تنها کمک کاری نکردند بلکه هرچه در توان داشتند انجام دادند.

**تهران -وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ترامپ و امثال ترامپ از دستاوردهای شهید تهرانی مقدم در صنایع دفاعی و موشکی ایران نگران هستند.

**پکن-جعبه سیاه کشتی سانچی به همراه پیکر دو دریانورد ایرانی عصر یکشنبه وارد شانگهای شد.

**تهران-وزیر راه، مسکن و شهرسازی در پیامی، جان باختن تنی چند از خدمه نفتکش سانچی را تسلیت گفت.

**پکن-نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که به منظور رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی به شانگهای سفر کرده است،گفت: با بررسی هایی که انجام دادم به این نتیحه رسیدم که ایران و چین همه تلاش خود را برای مهار آتش سانچی بکار گرفتند.

**کرمانشاه-استاندار کرمانشاه گفت:در دیدار سران قوا با رهبر معظم انقلاب، معظم له با کمک 300 میلیون دلاری به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه موافقت کردند.

**اصفهان -رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از پنج هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش ماشین های کشاورزی انجام شده و می توان این مدت را دوران طلایی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی دانست.

**اصفهان- معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از 80 درصد انرژی غذایی در داخل تولید می شود و این بیانگر تامین امنیت غذایی کشور است.

**لندن -درپی تجمع طرفداران سازمان منافقین درمقابل سفارت ایران در لندن، جمع زیادی از ایرانیان مقیم انگلیس عصر یکشنبه ضمن برگزاری تجمع هم‌زمان، مراتب انزجار خود را نسبت به گروه‌های معاند نظام ابراز داشتند.

اخبار خارجی
**********
**تهران-سلیم زعنون رئیس شورای ملی فلسطین شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین را به بازنگری در مساله رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی فراخواند.

**تهران -وزارت خارجه آلمان از تصمیم اخیر مقام های صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

**بیروت-«علی برکه» نماینده جنبش حماس در لبنان در واکنش به انفجار در شهر صیدا که به مجروح شدن یک عضو این جنبش منجر شد با متهم کردن رژیم صهیونیستی به دست داشتن در انفجار گفت که این رژیم به دنبال انتفاضه فلسطینیان علیه تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس، می خواهد توجه ها را از داخل فلسطین به خارج آن منتقل کند.

**تهران -نیروهای امنیتی رژیم بحرین با یورش به قبرستان «ماحوز» منامه، اقدام به محاصره آن و تخریب قبرهای شهدای بحرین کردند.

**تهران-محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در بیست و هشتمین نشست «شورای مرکزی فلسطین» در رام الله گفت: آنچه آمریکایی ها از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می کنند را هرگز نخواهیم پذیرفت.

**بغداد-'نوفل ابورغیف' سخنگوی جریان حکمت ملی عراق به رهبری سیدعمار الحکیم از تشکیل یک ائتلاف جدید انتخاباتی با حضور حیدرالعبادی نخست وزیر و هادی العامری دبیرکل سازمان بدر(نیروهای مقاومت) خبر داد.

**آنکارا-ترکیه درحال اعزام و انتقال گسترده نیروی مسلح و تجهیزات نظامی به مرزهای سوریه در استان حاتای برای انجام عملیات نظامی احتمالی در منطقه عفرین است.

**آنکارا-رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: همان گونه که اجازه هیچ گونه فعالیتی به گروه های تروریستی تجزیه طلب در داخل مرزهای خود را نمی دهیم، برای ازبین بردن آنها در آن سوی مرزها نیز مصمم هستیم.

**بغداد-سیدعمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار گفت وگوی منطقه ای با حضور عراق،سعودی،ایران،ترکیه و مصر برای حل وضعیت تنش آلود کنونی شد.

**تهران- «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که با کنوانسیون سازمان ملل نمی توان خلع سلاح هسته ای را محقق کرد.

**تهران -وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد که صهیونیست ها در سال 2017 در بیش از یک هزار و 210 مورد امکان دینی و مذهبی را هتک حرمت کردند.

**تهران -ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد که درحال تشکیل یک نیروی مرزی جدید با حضور شبه نظامیان سوری است.

**تهران-در نشست کمیته دائمی ویژه امور اقتصادی و محیط زیست اتحادیه بین المجالس اسلامی 14 قطعنامه با محوریت افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری و رفع مسائل زیست محیطی تصویب شد.
شبک**1392**تنظیم و انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما