شناسهٔ خبر: 23567955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس خانه احزاب:

حتی یک ریال از وعده انتخاباتی رئیس جمهور به احزاب پرداخت نشد/ نگاه کمیسیون ماده 10 به احزاب کنترلی است نه توسعه‌ای

رئیس خانه احزاب با اشاره به عضویت خود در کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، گفت: نوع نگاه به پرونده‌های مربوط به احزاب که در این کمیسیون مطرح می‌شود، توسعه‌گرایانه نیست، بلکه یک نگاه کنترلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین کمالی امشب در جلسه استانی احزاب عضو خانه احزاب خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در سطح بین‌المللی تنها کشوری که خانه احزاب دارد ایران است، اظهار کرد: تشکیل خانه احزاب برای این است که با فرهنگ سیاسی آشنا شده و فعالیت‌های سیاسی را میان خودمان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که در درون ما وجود دارد این است که نمی‌توانیم با یکدیگر صحبت کنیم، افزود: وجود خانه احزاب فرصتی برای تمرین گفت‌وگوی سیاسی بین احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی است.

رئیس خانه احزاب بیان کرد: حدود 270 حزب و گروه در خانه احزاب ثبت‌نام کردند، اما از این تعداد تنها 30 مورد حزب هستند و مابقی انجمن، گروه صنفی، اقلیت‌های مذهبی و ... هستند که تحت عنوان حزب ثبت‌نام کردند.

وی توضیح داد: برخی از گروها مثل انجمن‌های پزشکی، خانه کارگر، کشاورز و ... اصلاً سیاسی نیستند، اما اصرار داریم آن‌ها را سیاسی جلوه دهیم، اصراری که کاملاً غیرمنطقی است.

کمالی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، عنوان کرد: نوع نگاهی که به پرونده‌های مربوط به احزاب که در این کمیسیون مطرح می‌شود، توسعه‌گرایانه نیست بلکه یک نگاه کنترلی است.

وی متذکر شد: در زمان انتخابات نامه‌ای را از رئیس ستاد انتخابات آقای روحانی گرفتیم که مبلغ 35 میلیارد تومان به احزاب کمک شود، این نامه نیز به نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تحویل داده شد، اما پس از دستور نوبخت نامه در سیستم آن‌ها بایگانی و یک ریال هم به احزاب پرداخت نشد.

رئیس خانه احزاب بیان کرد: در قانون بودجه نیز مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در ردیف بودجه وزارت کشور برای احزاب در نظر گرفته شد، اما یک ریال از آن پرداخت‌ نشده است.

وی با بیان اینکه در کل دنیا به احزاب کمک می‌کنند تا سرپا بمانند، گفت: حمایت مالی از احزاب سبب ایجاد رقابت میان احزاب می‌شود که به دنبال آن هر حزبی در زمینه‌های مختلفی برنامه‌های خاص خود را ارائه می‌دهد.

کمالی یادآور شد: ارائه برنامه از سوی احزاب فضا را برای نقد یکدیگر مهیا کرده و به دنبال آن مردم در فضای ایجاد شده برنامه‌های حزبی را که موفق است را انتخاب می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر 5 میلیون بیکار در کشور داریم یعنی 5 میلیون بمب ساعتی داریم، عنوان کرد: چرا نمی‌خواهیم بفهمیم یک جای کار مشکل دارد و برای حل مشکلات اجتماعی باید آسیب‌شناسی کرد.

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه این عدم درک ما را به نقطه‌ای می‌رساند که صدای کسی را نشنویم، بیان کرد: به‌ طور حتم فرزندان کشور ما از بیگانگان متنفر هستند و هیچ ایرانی وطن‌پرستی نگاه و توجهی به خارج از کشور ندارد.

کمالی، «حق انتخاب» را یکی از شاخص‌های توسعه انسانی دانست و گفت: توسعه این شاخص جز با توسعه و حمایت احزاب امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ذ/2346

برچسب‌ها:

نظر شما