شناسهٔ خبر: 23565312 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از دنیای نشر

معرفی کتاب «ازدواج موفق» در نماز جمعه‌ها، انتشار کتاب «مثل عابس» و «فرزند عمار» و رمان «پنجره چوبی» و برگزاری جلسه نقد رمان «خاک، آدم نیست» برخی عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معرفی کتاب «ازدواج موفق» در نماز جمعه‌ها، انتشار کتاب «مثل عابس» و «فرزند عمار»  و رمان «پنجره چوبی» و برگزاری جلسه نقد رمان «خاک، آدم نیست»  از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

«ازدواج موفق»؛ راهنمایی برای حل مشکلات جوانان در بحث ازدواج

کتاب «ازدواج موفق»، نوشتۀ عباس رحیمی برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان با بحث ازدواج و چگونه حل کردن مشکلات پیش‌رو در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

این روزها شاید خیلی از دخترها و پسرهای جوانی را ببینید که وقتی از آنها می‌پرسید: «چرا ازدواج نمی‌کنی؟» آهی از دل می‌کشند و ناله‌ سر می‌دهند که: «امان از هفت‌خوانِ ازدواج!»، از توقعات بی‌جا، و تجملات، و مهریه‌های زیاد، و خیلی از آداب ‌و ‌رسوم غلط دیگری که نه تنها مانع ازدواج آن‌ها شده، بلکه گریبان خودِ خانواده‌ها را هم گرفته، و هزاران مشکل کوچک و بزرگی را درست کرده که نتیجه‌اش شده آمار بالای طلاق بابت چیزهای بی‌ارزشی که بعداً معلوم می‌شود هیچ‌کدامشان ضامن تداوم زندگی مشترک این زوج‌ها نیستند؛ حتی اگر دوام هم بیاورند، ضمانتی برای خوشبختی‌شان نیست. پس چه کار باید کرد؟

کتاب «ازدواج موفق» نوشتۀ عباس رحیمی، یک راهنمای خیلی خوب برای حل این مشکلات است، از اول کار تا آخر کار؛ یعنی از بحث انتخاب همسر و ازدواج شروع می‌شود و تا متن زندگی مشترک، و راه و رسم خوشبختی و رضایتمندی از زندگی زناشویی ادامه پیدا می‌کند؛ البته کار به همین جا هم ختم نمی‌شود، بلکه حتی تا مباحث دلنشین فرزندآوری هم پیش می‌رود، چراکه قرار است تشکیل این خانوادۀ ایده‌آل منجر به ساختن جامعه‌ای ایده‌آل شود. راهکارهایی که نویسنده در کتاب «ازدواج موفق» بیان کرده هم مستند به آیات و احادیث اسلامی است و هم معطوف به علم روانشناسی جدید. اما مهم‌تر از همه، مختصر و مفید و کاربردی بودن مطالب کتاب است، تا به این صورت حتی بعضی جوان‌های کم‌حوصله را هم بی‌نصیب نگذارد.

روش‌های یک انتخاب خوب‏ و به یادماندنی، راه‌های شناختن بهترین شوهر دنیا و بهترین زن زندگی، گفته‌ها و ناگفته‌های مراسم عقد و عروسی، و همچنین فرمول کاربردی رسیدن به آرامش در زندگی‏ زناشویی با کمی جزئیات خیلی مهم، و در نهایت، دانستنی‌های آوردنِ فرزندانی خوب و دوست‌داشتنی در کانون گرم خانواده، بخشی از موضوعات بسیار جذاب و خواندنی کتاب «ازدواج موفق» است که نگاهی کوتاه به آن شما را برای مطالعۀ تمام کتاب متقاعد می‌کند.

کتاب «ازدواج موفق»، از انتشارات جمال که با استقبال بالای مخاطبان روبه‌رو شده اکنون به چاپ دهم رسیده است. این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

 «مثل عابس» و «فرزند عمار» برای چاپ آماده می‌شوند

دو کتاب «مثل عابس» و «فرزند عمار» شامل سرگذشت نامه‌های دو شهید از فرماندهان لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) به زودی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر می‌شود.

نشر ۲۷ بعثت وابسته به لشگر ۲۷ محمدرسول الله (ص) به زودی دو کتاب دیگر از تاریخ و مستندات مربوط به فرماندهان این لشگر را منتشر و راهی بازار نشر خواهد کرد.

یکی از این کتاب‌ها، «مثل عابس» نام دارد و سرگذشت نامه شهید حمید حاج ملاحسین یکی از فرماندهان گردان حیبب بن مظاهر این لشگر را شامل می‌شود که به قلم مریم سادات زکریایی نوشته شده است.

شهید حاج ملاحسین به خاطر شخصیت شجاع و سر نترسش بین دوستان و رزمندگان معروف بوده است. درباره این شهید نقل می‌شود که هنگامی‌ که نیروهای رزمنده در مقاطعی متوقف شده که دل و جرات پیشروی نداشته اند، یا به اصطلاح کُپ می‌کرده اند، او می‌ایستاده و شروع به قدم زدن در دید دشمن می‌کرده است.

این شهید فرمانده گروهان عابس از گردان حبیب لشگر ۲۷ هم بوده و علت نام انتخاب «مثل عابس» برای این کتاب هم این فرماندهی و هم شخصیت نترس اوست که با یکی از شهدای کربلا به نام عابس شباهت دارد.

کتاب دیگر هم «فرزند عمار» نام دارد که سرگذشت نامه شهید بهرام (محمد) تندسته را در بر می‌گیرد. این شهید فرمانده گردان عمار لشگر مذکور بوده که در عملیات والفجر یک به شهادت می‌رسد.

کتاب مربوط به این شهید به قلم شمسا سبزیان نوشته شده است. شهید تندسته از محافظان جماران و از جمله پاسدارانی بوده که هنگام سخنرانی امام خمینی (ره) پایین سکوی سخنرانی ایشان می‌ایستاده است. خاطره مربوط به نام این شهید، به زمانی اختصاص دارد که یک روز امام خمینی (ره) وی را در جماران دیده و نامش را می‌پرسد. او خود را بهرام تندسته معرفی می‌کند و امام (ره) به او می‌گویند محمد اسم برازنده ای برای شماست. از آن به بعد، این شخصیت بین دوستانش به نام محمد معروف می‌شود.

شهید تندسته که از نیروهای گردان‌های سپاه تهران بوده، پس از مدتی به مناطق جنگی اعزام می‌شود و در عملیات والفجر یک شهید می‌شود.

کتاب مربوط به این شهید نیز در حال حاضر مراحل آماده سازی را طی می‌کند.

دو کتاب یاد شده در مرحله نهایی صفحه بندی و تصویب طرح جلد هستند.

رمان «خاک، آدم نیست» در بوته نقد

رمان «خاک، آدم نیست» نوشته بهناز قره‌داغی در تازه‌ترین نشست «آینه‌بندان» نقد و بررسی می‌شود.

نوزدهمین نشست نگاهی تازه به جهان داستان «آینه‌بندان»، با نقد و بررسی رمان «خاک، آدم نیست» اثر بهناز قره‌داغی، با حضور نویسنده این اثر و حسینعلی جعفری و عزت‌الله الوندی به عنوان منتقد در حوزه هنری برگزار می‌شود.

این نشست ادبی ساعت ۱۵ دوشنبه ۲۵ دی‌ماه در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برپا و ورود برای تمام علاقه‌مندان آزاد است.

کتاب «خاک، آدم نیست» اردیبهشت سال ۱۳۹۶، در قطع رقعی با ۲۱۴ صفحه و با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۰۰۰۰ریال چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

این رمان که به موضوع انقلاب اسلامی در شهر تبریز پرداخته، به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری البرز تألیف و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

انتشار چاپ دهم یک عاشقانه در حال و هوای روزهای انقلاب

چاپ دهم رمان «پنجره چوبی» اثر فهیمه پرورش از سوی نشر کتابستان معرفت روانه بازار کتاب شد.

داستان بلند «پنجره چوبی»، از وقایع تاریخی پیش از انقلاب آغاز می‌شود و در ادامه به روایت دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌پردازد و ماجراهای آن تا سال ۶۵ ادامه پیدا می‌کند.

تمام این وقایع در قالب یک داستان عاشقانه و تاثیری که انقلاب بر افراد می‌گذارد بیان شده است. قصه به سرگذشت دختری در قبل از انقلاب باز می‌گردد که به پسری علاقه‌مند می‌شود که آن پسر از مبارزین و انقلابیون است و این علاقه وی را به جریان مبارزات سوق داده و همراه و هم پای پسر می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «سرم را به طرف سقف گرداندم و ناگهان چیزی در درونم فرو ریخت. همان حس اولین نگاهمان در ایستگاه اتوبوس مرا گرفت. حالا دیگر مطمئن بودم که مرا می‌بیند …»

چاپ دهم رمان «پنجره چوبی» اثر فهیمه پرورش از سوی نشر کتابستان معرفت در شمارگان یک هزار و صد نسخه با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان روانه بازار کتاب شده است./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

 

نظر شما