شناسهٔ خبر: 23559841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موافقت با تحريم کالاهاي توليد رژيم صهيونيستي در کشورهاي اسلامي

دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين الملل برنامه هاي سيزدهمين کنفرانس اتحاديه بين المجالس سازمان همکاري اسلامي و کميته هاي اجرايي و تخصصي آن را تشريح کرد.

صاحب‌خبر -

­اميرعبداللهيان: موافقت با تحريم کالاهاي توليد رژيم صهيونيستي در کشورهاي اسلاميبه گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، حسين اميرعبداللهيان در حاشيه نشست کميته دائمي ويژه امور سياسي و روابط خارجي اتحاديه مجالس سازمان همکاري اسلامي در تشريح برنامه هاي سيزدهمين کنفرانس اين اتحاديه گفت: جلسات رسمي کنفرانس در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 دي ماه برگزار خواهد شد. مصوباتي با ابتکار و مشورت کشورهاي اسلامي در منطقه و خارج از منطقه پيشنهاد و بررسي شده است تا همکاري همه جانبه علمي، اقتصادي، بازرگاني، پارلماني و سياسي بين کشورهاي اسلامي براي رسيدن به سطح مطلوبي از توسعه و رفاه تقويت شود و تحقق يابد.
دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل تصريح کرد: بيش از 55 قطعنامه پيش از برگزاري کنفرانس اصلي در کميته هاي اجرايي و تخصصي در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي ، اجتماعي، زنان و حقوق بشر اتحاديه مجالس سازمان همکاري هاي اسلامي در تهران مورد موافقت اوليه قرار خواهد گرفت و در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در حضور روساي مجالس بررسي و تصويب مي شود.
اميرعبداللهيان در توضيح برگزاري کميته دائمي فلسطين اين اتحاديه در ماه هاي اخير، گفت: پس از اظهارات رئيس جمهور امريکا در مورد انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي و سفارت امريکا به بيت المقدس کميته ويژه فلسطين اتحاديه تشکيل جلسه داد و در حضور نمايندگان 15 کشور از کشورهاي آسيايي، عربي و افريقايي قدس را به عنوان پايتخت دائم فلسطين مورد تاکيد قرار دادند.
دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل يادآور شد: کميته دائمي فلسطين اتحاديه روز گذشته نيز تشکيل جلسه داد و به موضوعاتي در اين زمينه پرداخت، همچنين موضوع تحريم کالاهاي توليد رژيم صهيونيستي در کشورهاي اسلامي مطرح شد و مورد نظر موافق اعضاي کميته قرار گرفت البته بيانيه اي نيز ازجانب کميته فلسطين در روز پايان کنفرانس اعلام خواهد شد.

نظر شما