شناسهٔ خبر: 23548518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با همکاری بخش خصوصی و دولتی صورت گرفت؛

ترانزیت نخستین محموله کشور ترکیه از طریق بندر آستارا

خبرگزاری شبستان: با همکاری بخش خصوصی و دولتی و برای نخستین بار، محموله ترانزیتی کشور ترکیه از طریق بندر تجاری آستارا به مقصد جمهوری آذربایجان بارگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، محمود میرنبیلی، رییس اداره بندر و دریانوردی آستارا عصر امروز( ۲۳ دی) در جمع خبرنگاران به ترانزیت نخستین محموله کشور ترکیه از این بندر اشاره کرد و افزود: این محموله ترانزیتی که حامل سرامیک بود از کشور ترکیه در بندر تجاری آستارا توسط بخش خصوصی تخلیه و به شناور ایرانی بارگیری شد.

 

وی افزود: این محموله ترانزیتی ۷۳ تن وزن داشت و از گمرک بازرگان وارد کشور شده است.

 

رییس اداره بندر و دریانوردی آستارا تصریح کرد: این محموله پس از تخلیه و بارگیری با رعایت کلیه رویه های قانونی گمرکی به مقصد بندر هوسان جمهوری آذربایجان تزانزیت شد.

 

میرنبیلی از همکاری ها و زحمات اداره کل گمرک آستارا در راستای توسعه هر چه بیشتر بندر آستارا تقدیر و تشکر کرد و گفت: با صدور کد گمرکی مختص منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا شاهد شتاب گرفتن تزانزیت کالا از مسیر شرق به غرب به ویژه از کشور ترکیه به مقاصد کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق بندر آستارا خواهیم بود.

 

وی به افزایش میزان صادرات از بندر تجاری آستارا در ۹ ماه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش از ۵۶ هزار تن انواع کالا از قبیل مصالح ساختمانی، مواد معدنی و پتروشیمی از این بندر به بنادر حاشیه دریای خزر صادر شد.

 

رییس اداره بندر و دریانوردی آستارا تصریح کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۸۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

وی نزدیکی بندر آستارا به بندر باکو، بندر آستاراخان، ماخاچ کالا و اولیا را از ویژگی های ممتاز بندر تجاری آستارا عنوان کرد.

 

میرنبیلی با اشاره به اینکه بیشترین حجم صادرات از کشور ترکیه به جمهوری آذربایجان از طریق کشور گرجستان صورت می‌گیرد، گفت: در صورت ارائه تسهیلات و روان شدن روند ترانزیت از این بندر سهم کشور ما از این مسیر ترانزیت افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما