سخنگوی سازمان ثبتاحوال با بیان این که تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند، الزامی نیست، گفت: کسی که شناسنامهاش مستعمل و کهنه شده یا تغییراتی هویتی داشته باشد، باید برای ثبتنام کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.
سیفالله ابوترابی در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: مستعمل شدن و تغییر هویت شناسنامه شامل ناخوانایی، کمرنگ شدن شناسنامه، پارگی عکس، تغییر نام و نامخانوادگی و امور هویتی است، در غیر این صورت تعویض شناسنامه برای اخذ کارت ملی هوشمند الزامی نیست.
وی در ادامه درباره مدت زمان تعویض شناسنامه برای متقاضیان آن افزود: تعویض شناسنامه در شهرستانها از یک تا سه روز و در تهران کمتر از یک ماه خواهد بود. البته در تلاشیم این زمان را به یک هفته کاهش دهیم.
ابوترابی در ادامه همچنین به ایستگاههای سیار برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: در مراکز نگهداری سالمندان درخواست ایستگاه سیار داده میشود و این ایستگاهها در این مراکز مستقر میشوند؛ اما برای خانوادههای که سالمند در خانه دارند و امکان خروج آنها از خانه وجود ندارد هم استقرار این ایستگاههای سیار باید با هماهنگی دفاتر پست محله باشد.
سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: در این شرایط ابتدا باید مراحل تکمیل ثبتنام برای این افراد صورت گیرد و سپس با هماهنگی با یکی از دفاتر پست محل زندگیشان، درخواست ایستگاه سیار داده شود و در نهایت پست، ایستگاههای سیار را برای این افراد میفرستد.
∎
سیفالله ابوترابی در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: مستعمل شدن و تغییر هویت شناسنامه شامل ناخوانایی، کمرنگ شدن شناسنامه، پارگی عکس، تغییر نام و نامخانوادگی و امور هویتی است، در غیر این صورت تعویض شناسنامه برای اخذ کارت ملی هوشمند الزامی نیست.
وی در ادامه درباره مدت زمان تعویض شناسنامه برای متقاضیان آن افزود: تعویض شناسنامه در شهرستانها از یک تا سه روز و در تهران کمتر از یک ماه خواهد بود. البته در تلاشیم این زمان را به یک هفته کاهش دهیم.
ابوترابی در ادامه همچنین به ایستگاههای سیار برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: در مراکز نگهداری سالمندان درخواست ایستگاه سیار داده میشود و این ایستگاهها در این مراکز مستقر میشوند؛ اما برای خانوادههای که سالمند در خانه دارند و امکان خروج آنها از خانه وجود ندارد هم استقرار این ایستگاههای سیار باید با هماهنگی دفاتر پست محله باشد.
سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: در این شرایط ابتدا باید مراحل تکمیل ثبتنام برای این افراد صورت گیرد و سپس با هماهنگی با یکی از دفاتر پست محل زندگیشان، درخواست ایستگاه سیار داده شود و در نهایت پست، ایستگاههای سیار را برای این افراد میفرستد.
نظر شما