شناسهٔ خبر: 23547281 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 کنايه برانکو؛

از اين همه برد خسته شده‌ايم

روز گذشته در باشگاه پرسپوليس کنفرانس خبري مفصلي برگزار شد؛ کنفرانسي که از اعضاي هيات مديره باشگاه گرفته تا کادر فني و سرپرست تيم همه در آن حضور داشتند. در اين نشست برانکو صحبت هايي را مطرح کرد که مهم ترين بخش هاي آن بدين ترتيب است:

*نتايجي که تا به حال داشتيم به هيچ عنوان ما را به خواب نخواهد برد بلکه انگيزه مضاعفي براي بيشتر کار کردن است. به بازيکنانم تبريک مي‌گويم که با تلاش زياد، پرسپوليس را به اين‌جا رساندند. همه ما مهم هستيم اما بازيکناني که پرسپوليس را به اين‌جا رسانده‌اند مهم‌تر هستند چون آن‌ها در زمين زحمت کشيدند و حداکثر توانشان را مي‌گذارند. هيچ کدام از ما از انتقاد فرار نمي‌کنيم و انتقاد در تمام دنيا وجود دارد. اين نشست خبري هم نشان مي‌دهد هميشه به دنبال همکاري با رسانه‌ها هستيم. شايد مقداري با بردهاي پشت سر همي که آورديم خسته شده باشيم اما انتظار دارم همکاري دوستانه و ورزشي با يکديگر داشته باشيم.

*من از تيم هاي ملي ديگر پيشنهاد داشتم اما اولويتم پرسپوليس بود. بايد بگويم آن قدر برنامه‌هاي ما فشرده بود که اصلا وقت نمي‌شد براي تمديد قرارداد مذاکره کنيم. آقاي گرشاسبي حدود يک ماه پيش تشريف آوردند و مقداري زمان نياز بود تا او وضعيت باشگاه را سبک سنگين کند. ريتم بازي‌ها نيز طوري بود که هر سه چهار روز بايد يک بازي انجام مي‌داديم. اصلا وقت نبود که مذاکرات را شروع کنيم. البته پيشنهادهايي که داشتم دليلي براي عقب انداختن مذاکرات با پرسپوليس نبود.

اختلاف عربي؛

ليگ قهرمانان آسيا تعطيل مي‌شود؟

ليگ قهرمانان آسيا معتبرترين رقابت باشگاهي در قاره آسيا است اما اختلافات بين سه کشور عربي که در راس آن عربستان قرار دارد باعث شده تا ليگ قهرمانان آسيا دستخوش تغييرات زيادي شود و حتي احتمال لغو آن هم مطرح شود. همه چيز از درخواست عربستان براي بازي کردن با ايران در زمين بي طرف آغاز شد و کنفدراسيون فوتبال آسيا هم به راحتي مطيع سعودي‌ها شد و با اين درخواست موافقت کرد.اختلاف سياسي عربستان و امارات با قطر نيز باعث شد تا سعودي‌ها و البته اماراتي‌ها اين بار درخواست بازي کردن با قطر در زمين بي طرف را هم بدهند با اين تفاوت که قطري‌ها مانند ايران حاضر نيستند که تن به چنين خواسته‌اي بدهند و اصرار دارند که تنها در خانه خود از تيم‌هاي عربستاني و اماراتي پذيرايي خواهند کرد.

با وجود اين که کنفدراسيون فوتبال آسيا با فرستادن هياتي بلند پايه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بين اين دو کشور آشتي برقرار کند و با اين توجيه که فوتبال جداي از سياست است آنها را به بازي کردن در خانه همديگر ملزم کند اما اماراتي‌ها و سعودي‌ها راه ديگري را در پيش گرفته‌اند.محمد الرميثي، رئيس هيات ورزش امارات در اين باره گفت‌: «هيچ کسي نمي‌تواند ما را به بازي کردن در کشوري که آن را دوست نداريم وادار کند. با وجود اين که ما به رقابت در ليگ قهرمانان آسيا سخت نياز داريم اما در قطر به ميدان نمي‌رويم و کسي هم نمي‌تواند ما را مجبور به چنين کاري کند. حتي اگر قرار باشد که از اين رقابت کنار گذاشته شويم و يا در قاره ديگري رقابت کنيم بازهم به چنين خواسته‌اي تن در نمي‌دهيم يا بازي در زمين بي طرف و يا خداحافظ ليگ قهرمانان آسيا.»عادل عزت، رئيس فدراسيون فوتبال عربستان هم چنين خواسته‌اي دارد. او گفت: «به هيات کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرديم که سلامت بازيکنان خود را به خطر نمي‌اندازيم و اصلا در قطر بازي نخواهيم کرد. قرار است که کنفدراسيون فوتبال آسيا در فوريه جواب بدهد. اگر ما را به مجبور به بازي کردن در قطر کنند ما انصراف خواهيم داد. انصراف 6 تيم اماراتي و عربستاني باعث خواهد شد تا ليگ قهرمانان هم لغو شود.»اين درخواست‌هاي عجيب امارات و عربستان، در حالي است که فدراسيون فوتبال قطر هم تاکيد کرد که به هيچ وجه حاضر نيست در زمين بي طرف به مصاف عربستان و امارات برود و به اين ترتيب احتمال لغو ليگ قهرمانان آسيا بسيار زياد است.

انتقال عجيب؛

محمد نوري در جم

محمد نوري که به صورت يکطرفه قرارداد خود را با تراکتورسازي فسخ کرده بود با عقد قراردادي به پارس جنوبي جم پيوست. باشگاه تراکتورسازي اين انتقال را غير قانوني مي‌داند و قصد دارد به کميته انضباطي فدراسيون فوتبال شکايت کند. اين باشگاه مدعي است بيش از 50 درصد مبلغ قرارداد نوري را به او پرداخت کرده و به همين دليل اين بازيکن حق فسخ قرارداد را نداشته. بايد ديد مدارک نوري براي دفاع از خودش چيست.

شارلوا:

کاوه را با 10ميليون يورو هم نمي‌فروشيم

کاوه رضايي در اين فصل با درخشش خود در شارلوا باعث شد که اين تيم نتايج خوبي را در ليگ بلژيک به دست بياورد. اين درخشش سبب شده او پيشنهاداتي از ساير تيم‌هاي بلژيکي و حتي تيم‌هايي از ديگر کشورهاي اروپايي داشته باشد. اما مهدي بيات، مدير ايراني باشگاه شارلوا درباره بازيکن ايراني خود گفت‌: «ما از حضور کاوه رضايي کاملا رضايت داريم و بايد اعلام کنم که به هيچ قيمت حاضر به فروش او نيستيم، حتي 10 ميليون يورو. رضايي عنصر بسيار مهمي در تيم ما محسوب مي‌شود و ما دوست داريم بازيکنان بزرگمان را نگه داريم تا به اهدافمان برسيم تا ببينيم تابستان آينده چه اتفاقي مي‌افتد. در ژانويه به هيچ عنوان بازيکني را نخواهيم فروخت.ما امسال بايد حتما جام بگيريم به همين خاطر اين قهرماني در جام حذفي بلژيک هدف نخست ما است. در ليگ هم بايد نتايج خوبي کسب کنيم. رضايي الگوي کاملي براي هر مهاجم محسوب مي‌شود. او مهاجمي سختکوش و باهوش است که شم بالايي براي گلزني دارد و باعث موفقيت تيم شده است. ما مطمئنيم که او مي‌تواند در ادامه‌ فصل ما را به موفقيت نزديک‌تر کند.»

خبر خوش براي قرمزها؛

نوراللهي آزاد شد

با هماهنگي و تعامل بين باشگاه پرسپوليس و سازمان نظام وظيفه، مشکل کارت پايان خدمت احمد نوراللهي حل شد و به زودي کارت پايان خدمت اين بازيکن به دستش خواهد رسيد. افشين پيرواني مدير ورزشي تيم پرسپوليس در همين رابطه در روزهاي اخير جلسات متعددي را با مسئولان نظام وظيفه برگزار کرد و در نهايت اين موضوع هم حل شد. نوراللهي بعد از چند روز غيبت، در تمرين پرسپوليس حاضر شد و به احتمال فراوان در بازي با گسترش فولاد براي پرسپوليس به زمين خواهد رفت. اگر اين اتفاق بيفتد بايد گفت پرسپوليس و برانکو بسيار خوش شانس هستند. چرا که کمال کاميابي نيا و محسن ربيع خواه هر دو 3 اخطاره هستند و نمي‌توانند در مقابل گسترش فولاد بازي کنند. اما حالا حداقل نوراللهي مي‌تواند جاي کاميابي نيا را پر کند!

نظر شما