شناسهٔ خبر: 23545026 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روسیه موشک های «اس400» در شبه جزیره کریمه مستقر کرد

اقدام امروز روسیه دومین اقدام در نوع خود به شمار می رود.روسیه در بهار سال 2017 نیز سامانه دفاع هوایی اس400 در شبه جزیره کریمه در نزدیکی شهر ساحلی«فیودوسیا» مستقر کرده بود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، خبرگزاری های روسیه از اعلام کردند که این کشور یگان جدیدی از ارتش مجهز به موشک های زمین به هوای اس 400 در شبه جزیره کریمه مستقر کرده است و این اقدام که امروز شنبه صورت گرفت می تواند به تنش نظامی د رمنطقه دامن بزند.

روسیه شبه جزیره کریمه را در سال 2014 ضمیمه اراضی خود کرد و این اقدام منجر به تحریم های اقتصادی مسکو توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا و نیز بحرانی شدن منطقه شد.

ایالات متحده آمریکا در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد که قصد دارد اوکراین را به توان دفاعی پیشرفته ای مجهز کند که برخی از مسئولان گفتند این اقدام آمریکا شامل ارسال موشک های ضد تانگ«جافلین» می شود.

اقدام امروز روسیه دومین اقدام در نوع خود به شمار می رود.روسیه در بهار سال 2017 نیز سامانه دفاع هوایی اس400 در شبه جزیره کریمه در نزدیکی شهر ساحلی«فیودوسیا» مستقر کرده بود.

محل استقرار یگان نظامی جدید روسیه در نزدیکی شهر «سیواستوپول» است و حریم هوایی مرزهای روسیه با اوکراین را پوشش می دهد.

خبرگزاری اینترفاکس نیز گزارش داد که «ویکتور سیوستیانوف»فرمانده نیروی هوایی روسیه گفت که سامانه دفاع هوایی جدید برای دفاع ار مرزهای روسیه طراحی شده است اما می توان آن را تغییر داد تا در کمتر از پنج دقیقه آماده حمله شود.

وزارت دفاع روسیه می گوید که سامانه دفاع موشکی اس 400 می تواند اهداف هوایی را تا برد 400 کیلومتر و موشک های بالستیک را در برد 60 کیلومتر سرنگون کند. این سامانه دفاعی به گفته وزارت خارجه روسیه برای نخستین بار در سال 2007 وارد زرادخانه ارتش روسیه شده است.

 

انتهای پیام

نظر شما