شناسهٔ خبر: 23543671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان خواستار شد:

تسریع در ساخت پایگاه های امداد و نجات در زنجان

زنجان-استاندار زنجان خواستار تسریع در ساخت پایگاه های امداد و نجات جدید در نقاط سردسیر و محورهای مواصلاتی استان زنجان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری ظهر شنبه در همایش تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان فعال در زلزله اخیر غرب کشور ارائه خدمات امدادی امدادگران استان زنجان به زلزله‌زدگان کرمانشاه را بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: عملکرد امدادگران قابل‌تقدیر و قدردانی است، چرا که  صادقانه به مردم حادثه  دیده خدمت  می کنند. 

وی با بیان اینکه در جهان امروز با افزایش روزافزون جمعیت مواجه است و به‌تبع حوادث بزرگی هم در جهان رخ می‌دهد که در این میان ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز است، ادامه داد: دخالت انسان در طبیعت دو لبه خوب و بد دارد، به عنوان مثال ساخت و ساز در مسیر رودخانه و سیلاب ناشی از آن، دیگر حادثه طبیعی نیست بلکه این حادثه توسط انسان رقم می‌خورد، بنابراین توسعه زندگی بشر به دل طبیعت از عوامل دخالت بشر در طبیعت است و این دخالت از عوامل بروز حوادث است. 

استاندار زنجان  خواستار تسریع در  ساخت پایگاه‌های امداد و نجات جدید در نقاط سردسیر و محورهای مواصلاتی استان زنجان شد و گفت: برخی حوادث غیرمترقبه بوده و به‌دست انسان رقم می‌خورد ولی باید در همه شرایط همه دستگاه‌ها در آماده‌باش باشند و دراین‌بین امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان زنجان اقدامات خوبی انجام می‌دهند.

درویش امیری با اشاره به اینکه ایران حادثه‌خیز است، ابراز کرد: سازمان جمعیت هلال‌احمر همیشه در آماده‌باش است و در تمام بحران‌ها و حوادث سر صحنه بوده و خدمات امدادی خود را ارائه می‌دهد. 

وی با بیان اینکه ایران سرزمین پرحادثه‌ای به و لحاظ وقایع طبیعی است و این در شرایطی است که جمعیت هلال‌احمر در حوادث همواره آمادگی خود را نشان داده است، گفت:  در هر حادثه غیر مترقبه‌ای که به وقوع می‌پیوندد، اولین گروه خدمت رسان، جمعیت هلال‌احمر است و باید اذعان کرد در این شرایط نگاه مردم به امدادگران هلال‌احمر است.

نظر شما