شناسهٔ خبر: 23541993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

12 هزار اتوبوس فرسوده با سرمایه گذاری چین ایتالیا و کره نوسازی می شود

مسعود تجریشی، معاون سازمان محیط زیست گفت: حدود ۱۲هزار اتوبوس فرسوده داریم که قرار است با سرمایه گذاری چین، ایتالیا و کره نوسازی شوند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / مسعود تجریشی در نشست خبری با موضوع هوای پاک ‎با اشاره به سهم ۸۵ درصدی مراکز صنعتی در آلودگی هوای کلان شهرها گفت: براساس مطالعاتی که در سال ۹۵ انجام شد، سهم آلایندگی ذرات معلق (pm2.5) خودروها حدود ۳درصد تخمین زده شده، این در حالی است که سهم ۸۰ درصدی حمل و نقل را درسطح شهر دارند.

وی افزود: سهم موتورسیکلت ها در تولید آلاینده ذرات معلق حدود ۱۲درصد و سهم اتوبوس ها و کامیون ها که بیشترین سهم را در آلایندگی دارند حدود ۸۰ درصد است.

وی ادامه داد: آلودگی صنایع آلاینده مانند نیروگاه ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

تجریشی درباره نوسازی بخش حمل و نقل عمومی که انجام نشده است، گفت: در کشور حدود ۱۲هزار اتوبوس فرسوده داریم که ۳کشور (چین ،ایتالیا و کره ) قرار است برای نوسازی اتوبوس ها تا دو هفته آینده برای این بخش سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: طبق آمار حدود ۷۰ هزار تاکسی داریم که ۶۰ هزار از این تاکسی ها نوسازی شده اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طبق اطلاعات شهرداری تهران تا پایان سال ۹۲،۹۷درصد اتوبوس های بین شهری فرسوده می شوند، گفت: سن اتوبوس های شهری حدود ۸ سال است و ما در شهر تهران حدود ۷ هزار و ۹۷۸ اتوبوس داریم که از این تعداد حدود ۹۷درصد فرسوده شده اند.

وی ادامه داد: سن کامیون ها 15 سال است و حدود 29 هزار و 117 کامیون داریم که 34درصد آنها فرسوده شده اند.

تجریشی تصریح کرد: سن موتورسیکلت ها حدود ۵ سال است و بیش از یک میلیون موتور سیکلت داریم که ۸۰درصد از آنها فرسوده شده اند. وی با بیان اینکه مینی بوس های شهری ۸ سال سن دارند، گفت: در تهران حدود 8 هزار و 135 مینی بوس داریم که 91درصد آنها فرسوده هستند.

درحال تکمیل...

/ باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما