شناسهٔ خبر: 23541046 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

باید با استفاده از ظرفیت مردمی جلوی آسیب های اجتماعی را گرفت

حوزه/ باید با استفاده از ظرفیت مردمی جلوی آسیب ها را گرفت، مردم، کشور و نظام خود را دوست دارند و نیازمند آموزش های لازم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» دکتر الفت امروز در گردهمایی دیدبانان پیشگیری و طرح سامانه سجا که در اداره کل دادگستری استان قم برگزار شد با بیان اینکه نقد منصفانه و آگاهان باعث نظم بیشتر و ارتقاء کار می شود گفت: هدف از این همایش توضیح و تبیین بهتر طرح سامانه سجا است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عنوان کرد: کار خوبی که درحال انجام است این که  امربه معروف و نهی از منکر از فضای جامعه به فضای مجازی در حال انتقال است که مردم مشکلات اجتماعی را از طریق سامانه به دستگاه قضا خبر دهند و از هر گونه درگیری فاصله گیرند.

معاون پیشگیری قوه قضائیه عنوان کرد: در این طرح به دنبال راه اندازی دیدبان هستیم که نیاز به درگیری با کسی ندارد و مکان، برگزاری جلسات، ارتباط و هماهنگی در فضای مجازی ایجاد می شود.

وی افزود: در این طرح به دنبال امر به معروف و نهی از منکر به وسیله قانون اساسی کشور هستیم. در این طرح مردم با اطلاع از وقوع جرم با ورود در سامانه گزارشات وقوع جرم را می نویسند، این گزارش بلافاصله به دستگاه های مسئول از سوی معاونت وقوع جرم دادگستری ارجاع و کار وارد علمیات می شود.

الفت گفت: طرح از دو قسمت دیده بان و دستگاه پیشگیری قوه قضائیه در پایتخت تشکیل شده  و گزارش از این دستگاه به دستگاهای اجرایی عمل کننده ارجاع می شود تا کارها با سرعت بهتری صورت گیرد.

معاون پیشگیری قوه قضائیه عنوان کرد: هدف از این طرح، استفاده از ظرفیت مردم برای جلو گیری از وقوع جرم است؛ اگر این کار صورت نگیرد، باید شاهد وقوع جرم هایی ماند پرونده 3 هزار میلیاردی باشیم.

الفت گفت: طرح دیدبان سبقه جهانی دارد و نمونه  آن در کشور دانمارک ایجاد شد و برکات خوبی در بحث امر به معروف و نهی از منکر داشته است. ما هم به دنبال این طرح هستیم که باید کانال مطالبه گری ایجاد شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بابیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت مردمی جلوی آسیب ها را گرفت و باید به مردم اعتماد کرد گفت: مردم، کشور و نظام خود را دوست دارند؛ باید با مردم درارتباط بود و آموزش های لازم رابه آنان داد.

    ۴۰/۳۱۳

نظر شما