شناسهٔ خبر: 23533131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نشست خبری بعد از شهرآورد اصفهان:

قلعه نویی: دربی دیروز زیبا و درگیرانه بود/ کرانچار: می‌ توانیم این شکست در بازی‌ های آینده جبران کنیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌ آهن، با اشاره به این که دربی امروز زیبا، درگیرانه و با احترام بود، گفت: درست است بازی را بردیم، اما می‌ توانستیم مساوی کنیم یا شکست بخوریم، خوشحالم که شش امتیاز در اصفهان ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میدان نیوز؛ امیر قلعه‌ نویی پس از پیروزی دو بر یک تیمش در شصت و دومین دربی فوتبال اصفهان، در نشست خبری این دیدار، اظهار کرد: در ابتدای بازی توسط هواداران سپاهان تشویق شدم و این جو را در کمتر ورزشگاهی می‌بینیم و به نظر من باید این بازی امروز را بازی عشق و معرفت بنامیم.

قلعه نویی با بیان این که دیدار امروز، بازی تکریم، عشق و معرفت بود و ورزش ما این چیزها را کم دارد، ادامه داد: دربی‌ های زیادی دیده‌ام، اما امروز روز زیبایی برای فوتبال ایران بود و امیدوارم این فضا را در سایر ورزشگاه‌ ها هم ببینیم.

وی افزود: در دربی‌ های زیادی حضور داشته‌ ام، اما امروز را مثل بازی تراکتورسازی و النصر روز افتخار فوتبال ایران می‌ دانم، خدا کند این فرهنگ در تمام جامعه ایجاد شود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌ آهن با اشاره به این که دربی امروز زیبا، درگیرانه و با احترام بود، تصریح کرد: درست است بازی را بردیم، اما می‌ توانستیم مساوی کنیم یا شکست بخوریم، خوشحالم که شش امتیاز در اصفهان ماند.

قلعه نویی ادامه داد: زمانی که یک بر صفر پیش بودیم می‌ توانستیم سه گل دریافت کنیم، اما هوشیاری دفاع ذوب‌ آهن و شاید هم بدشانسی مهاجمان سپاهان باعث شد نتیجه حفظ شود.

وی با بیان این که به دنبال تله‌ گذاری در بازی بودیم و سپاهان در نیمه دوم موقعیت نداشت، گفت: شاید مالکیت توپ آن ها بیشتر بود، اما کنترل بازی را در دست گرفتیم تا از فرصت‌ ها استفاده کنیم.

زمانی سپاهان بهترین تیم باشگاهی تاریخ ایران بود

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌ آهن در رابطه با مشکلات مالی تیمش در آستانه حضور در بازی پلی‌ آف لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: در تمام دوران مربیگری‌ ام تنها در دو سالی که در سپاهان بودم از نظر مالی راحت بودیم، ولی خدا نگذرد از آن هایی که جام آسیایی را از سپاهان گرفتند، آن سپاهان بهترین تیم باشگاهی تاریخ ایران بود.

قلعه نویی ادامه داد: استقلال سیزدهمی و نهمی و دسته سه و تیم ملی بی‌ پول برای من بود و الان هم ذوب‌ آهن، از همه مسئولان خواهش می‌ کنم به ذوب‌ آهن نگاه ملی داشته باشند، به وجود بازیکنان و همکارانم افتخار می‌ کنم.

وی افزود: بازیکنان ذوب‌ آهن تا کنون تنها ۳۰ درصد دریافتی داشته‌اند و بازیکنان جدید تیم هم چیزی دریافت نکرده‌اند، امیدوارم مدیرعامل کارخانه ذوب‌ آهن و سایرین نگاهشان را تغییر دهند و اگر در این هفته پول تزریق نشود، کوپن من و آذری تمام می‌ شود.

دنیای فوتبال برد و باخت دارد

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌ آهن در مورد شعارهایی که علیه کرانچار سر داده شد، افزود: دنیای فوتبال برد و باخت دارد و مردم نیز مطالباتی دارند، این مطالبات هم اقتصادی است و هم فرهنگی و ورزشی، اما راه درخواست این مطالبات باید درست باشد.

قلعه نویی ادامه داد: کرانچار مربی بزرگی است و باید احترام او حفظ شود، قلباً او را دوست دارم، اما مردم مطالباتی دارند که شاید به ورزشگاه کشیده می‌شود ولی هواداران بدانند که کرانچار، قلعه‌ نویی نیست که هر چه بخواهند به او بگویند، او مربی بزرگی است.

سپاهان جزء تیم‌ های نخست ایران است

وی در مورد شیوه بازی سپاهان گفت: اگر بخواهیم چند تیم نام ببریم که فوتبال زیبا انجام می‌ دهند یکی از آن ها سپاهان است، سپاهان در گردش توپ و ایجاد موقعیت جزء تیم‌ های نخست ایران است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌ آهن با بیان این که در نیمه دوم مالکیت توپ در اختیار سپاهان بود، خاطر نشان کرد: ما تله‌ گذاری کردیم تا بتوانیم از موقعیت‌ ها استفاده کنیم، البته اگر باخته بودیم شرایط متفاوت بود و شاید می‌ گفتند چرا فخرالدینی را جابجا کردی، رجب‌زاده هم با ورودش به میدان به خوبی تیم را رهبری کرد.

از نتیجه بازی راضی نیستم

زلاتکو کرانچار نیز، اظهار کرد: بازیکنان تلاش خود را انجام دادند و از تلاش آن ها راضی‌ ام، اما از نتیجه بازی راضی نیستم.

کرانچار با اشاره به این که ذوب‌ آهن از فرصت‌ های خود استفاده کرد و به این تیم تبریک می‌ گویم، ادامه داد: می‌ توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم، اما این اتفاق نیفتاد، از هواداران سپاهان که حمایتمان کردند تشکر می‌ کنم.

وی افزود: اما این فوتبال است و نتیجه قابل پیش‌بینی نیست، زمانی که یک گل دریافت کردیم می‌توانستیم از موقعیت‌ های خود استفاده کنیم، اما متأسفانه نتوانستیم گلی به ثمر برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان این که به خاطر هوادارانی که به ما دلگرمی می‌دادند و با چهره‌ های غمگین از ورزشگاه رفتند ناراحتم، تصریح کرد: فوتبال همین است، تسلط ما بر بازی مشخص بود، اما نتیجه را واگذار کردیم.

من بدشانسی سپاهان را محدود به این بازی نمی‌ دانم

کرانچار گفت: من بدشانسی سپاهان را محدود به این بازی نمی‌ دانم و در نیم‌ فصل نخست هم بدشانس بودیم و در بسیاری از بازی‌ ها که می‌ توانستیم پیروز شویم نتیجه دیگری رقم خورد.

وی افزود: سپاهان در حال شکل‌ گیری است و تازه می‌ خواهیم به شرایط خوب برسیم، تغییری در کار نداریم و بازیکنان کوشا هستند تا این مسیر را ادامه دهیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه صحبت‌های خود، تصریح کرد: اگر بخواهیم پیروزی در هفته اول را بررسی کنیم باید بگویم مقابل پدیده در بهترین وضعیت بودیم.

کرانچار در پاسخ به این سؤال که از دقیقه ۷۵ به بعد شعار حیا کن، رها کن روی سکوها شنیده می‌ شد فکر نمی‌ کنید این اتفاقات روی روحیه بازیکنان تأثیر بگذارد، گفت:‌ زمانی که هواداران در ۱۵ دقیقه پایانی این گونه رفتار کردند همه دیدند که ما هم شانس گل داشتیم ضمن این که شریفی هم موقعیت گلزنی داشت و نتوانست گل بزند.

مسئول‌ ترین فرد پاسخگو من هستم

وی ادامه داد: یک اشتباه ساده باعث شد به راحتی گل نخست را دریافت کنیم و سر خوردن پورقاز باعث گل دوم شد که هواداران از این مسائل ناراحت هستند، مسئول‌ ترین فرد پاسخگو من هستم و از آن جا که تیم در حال شکل‌ گیری است، می‌ توانیم این شکست در بازی‌ های آینده جبران کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به این که نوید این را داده بودم که اگر نتایج مناسبی بگیریم می‌توانیم به جایگاه واقعی خود برسیم و به سهمیه نزدیک شویم.، گفت: ایمان دارم که این کار شدنی است، در فوتبال نباید بدبین باشیم و هنوز مسابقاتی در پیش داریم که نباید مأیوس شویم.

ادای احترام در فوتبال ایران موضوع بسیار بزرگی است

وی در مورد حمایت قلعه‌ نویی از کرانچار، تصریح کرد: قلعه‌ نویی به من لطف دارد، من هم ایشان را دوست دارم و این مربی کار خود را به خوبی انجام می‌ دهد.، ادای احترام در فوتبال ایران موضوع بسیار بزرگی است.

کرانچار با بیان این که نیم‌ فصل دوم را بهتر آغاز کردیم و کسب امتیاز بهتری داشتیم، خاطر نشان کرد: تغییراتی هم در شیوه بازی خود داشتیم، اما امروز بدشانس بودیم و نتیجه می‌ توانست به شکل دیگری رقم بخورد.

 انتهای پیام/ 

 

نظر شما