شناسهٔ خبر: 23532085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نوری: باید فعالیت اقتصادی در کمیته المپیک احیا شود

نایب رئیس هندبال بانوان و نامزد پست خزانه‌داری انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: باید فعالیت اقتصادی در کمیته المپیک احیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت نام از نامزدهای هیات رئیسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک 2 تا 15 دی ماه برگزار شد که در نهایت 28 نامزد برای رقابت در روز 25 دی ماه آماده می شوند.
میترا نوری یکی از افرادی است که برای پست خزانه داری رقابت می کند. برای نخستین بار است که یک خانم در این پست نامزد شده است.

وی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، درباره اینکه چرا در این پست نامزد شده، اظهار داشت: نگاه جامعه به بانوان عوض شده است. وقتی وزارت ورزش به یک خانم برای پست معاون امور مالی اعتماد کرده این نگاه مثبت در جامعه وجود دارد. من هم این نگاه را دیدم به خودم اجازه دادم به صورت هدفمند برای این پست نامزد شوم.

وی در پاسخ به این سوال که شما کارمند دولت نیستی این موضوع برای خزانه داری مشکلی ایجاد نمی کند، عنوان کرد: طبق اساسنامه چنین چیزی لحاظ نشده است. از طرفی کمیته نظارت بر انتخابات نیز تشکیل شده، نامزدها را بررسی کرده و هر شخصی که صلاحیت داشته معرفی شده است. در اساسنامه عنوان شده برای پست خزانه داری باید تحصیلات مرتبط با این رشته داشت و یا 5 سال کار اداری مالی در این خصوص انجام داده باشیم.

نوری در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال که بازیهای آسیایی 2018 و المپیک 2020 در پیش است در حالی که کمیته هنوز نتوانسته بودجه زیادی را بگیرد، شما در این خصوص برنامه ای دارید یا خیر، خاطرنشان کرد: بخش نهم اساسنامه به امور مالی اشاره کرده است. بودجه سالانه با هماهنگی خزانه دار و دبیر کل تنظیم می شود و به تصویب می رسد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال افزود: شرح و وظایف خزانه دار مشخص است. برای این پست، خزانه دار باید ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های مرتبط برای گرفتن حداکثر بودجه در سال کاری داشته باشد. از طرفی درآمدهای ناشی از فعالیت اقتصادی وابسته به به کمیته ملی المپیک که ما نداریم، باید احیا شود.

نوری با اشاره به ظرفیت بزرگ ورزش برای جذب حامیان مالی، خاطرنشان کرد: ظرف ورزش بزرگ است اما ما در تبلیغات و بازاریابی از این ظرفیت استفاده نکردیم. با تعریف فضاهای جذاب می توان از حامیان استفاده کرد. بودجه کمیته هم جاری است و هم عمرانی که همیشه در بحث بودجه جاری مشکلات بوده اما ما می توانیم با تعریف بودجه اختصاصی جذب منابع داشته باشیم. بنابراین با بودجه اختصاصی، جذب درآمد و فعالیت اقتصادی و در نهایت احیای نهادهای وابسته به کمیته می توان به همه رشته ها به ویژه المپیکی ها هزینه کرد.
انتهای پیام/ر

نظر شما