شناسهٔ خبر: 23529360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

براي اطفاي حريق نفتکش صورت گرفت؛

تشکيل ستاد مشترک بين ايران، چين و ژاپن

صاحب‌خبر -

به گزارش ايرنا ،علي ربيعي که به عنوان مسئول کميته ويژه رسيدگي حادثه نفتکش سانچي برگزيده شده، در تشريح آخرين وضعيت عمليات اطفاي حريق توضيح داد: تيم چيني در انجام عمليات اطفاي حريق فعال تر شده‌اند. همچنين آتش خوارهاي ژاپن کنار آتش خوارهاي چيني وارد عمليات شده و فوم زيادي روي نفتکش آتش گرفته پاشيده شده است.

وي با بيان اينکه آتش نفتکش سانچي کمي تحت کنترل درآمده است افزود: چنانچه دماي کشتي اجازه دهد نيروها به صورت هلي‌برد روي عرشه خواهند رفت و عمليات تجسس آغاز خواهد شد. اميدوارم ديگر شاهد انفجار جديدي نباشيم.مسئول کميته ويژه رسيدگي حادثه نفتکش سانچي از انجام عمليات اطفاي حريق به صورت مستمر خبر داد و گفت: در حال حاضر دماي نفتکش به اندازه‌اي نيست که به نيروها اجازه ورود به عرشه را بدهد.ربيعي از تشکيل ستاد مشترک بين سه کشور ايران، چين و ژاپن در شانگهاي خبر داد و گفت: اين ستاد عملياتي فرايند اطفاي حريق را بررسي مي‌کند.ربيعي در پاسخ به اين سوال که مي‌توان به پيدا شدن مفقودين اميدوار بود يا خير گفت: نمي‌توان پيش‌بيني کرد اما نمي‌خواهيم خبر نگران کننده بدهيم. بايد به خانواده‌هاي مفقودين آرامش بدهيم. ما هرچه در توان داريم انجام مي‌دهيم. در اين راستا با سفير چين و ژاپن صحبت‌هاي لازم شده است. من هنگامي که از کارشناسان درمورد وضعيت پرسنل مي‌پرسم به من پاسخ مي‌دهند که پيش‌بيني اين موضوع نياز به علم پيچيده‌اي دارد. ما هنوز وقت طلايي داريم و هرچه در توان داشتيم انجام داده‌ايم. شب گذشته هم نيروهاي امداد و نجات به محل رسيدند.مسئول کميته ويژه رسيدگي حادثه نفتکش سانچي پس از ديداري که با سفير ژاپن داشت با مديرعامل شرکت ملي نفتکش و کاپيتاني که براي بررسي وضعيت فني نفتکش سانچي در آب‌هاي چين حضور دارند، ارتباط تلفني برقرار کرد و در اين ارتباط تلفني اعلام شد احتمالا حريق نفتکش خاموش شود.

تيم‌هاي تجسس وارد نفتکش مي‌شوند

معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: عمليات اصلي مهار آتش با حضور تيم تجسس نجات اين سازمان و آتش خوارهاي ژاپني انجام مي شود.هادي حق شناس درباره آخرين اخبار نفتکش «سانچي» با اعلام اين مطلب اظهارکرد: عمليات اصلي با حضور دومين يدک‌کش آتشخوار ژاپن به محل حادثه و همکاري چيني ها (جمعه، 22 ديماه) انجام شد.

برچسب‌ها:

نظر شما