شناسهٔ خبر: 23519253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

تمام دستگاه های اجرایی به مدت 48 ساعت در حالت آماده باش باشند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به وقوع چندین زلزله با قدرت بالای پنج ریشتر از صبح امروز (پنجشنبه) تاکنون در بخش هایی از استان از تمام دستگاه های اجرایی خواست به مدت 48 ساعت در حالت آماده باش باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سرسرای اجتماعات اداره کل بحران استانداری کرمانشاه تاکید کرد: دستگاه های اجرایی که در مناطق وقوع زلزله پیمانکار دارند آنها را به حالت آماده باش داشته باشند.
وی همچنین تاکید که شرکت های توزیع برق، گاز و آب و فاضلاب و شرکت های خدمات رسان به صورت ویژه آماده باشند.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: هلال احمر باید انبارها را از موادغذایی و دارویی تجهیز کنند و حداقل 40 هزار چادر در انبارهایشان آماده داشته باشند.
بازوند با بیان اینکه روند پس لرزه ها حاکی از کاهش شدت آنها است از مردم استان خواست با هوشیاری، آرامش خود را حفظ کنند.
فرهاد همتی سرپرست فرمانداری گیلانغرب به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در اثر زلزله 5.6 ریشتری امروز علاوه بر خسارت به تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری و بانکها پنج نفر هم مصدوم شدند.
فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه به ایرنا گفت: تمام زمین لرزه های امروز در واقع پس لرزه زلزله بزرگ 7.3 ریشتری شامگاه 21 آبان است و تا چند ماه آینده نیز ادامه خواهد یافت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/3033
خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما