شناسهٔ خبر: 23516131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید سفیر ایران در چین بر بسیج امکانات برای نجات دریانوردان

پکن - ایرنا - سفیر ایران در چین با اشاره به بسیج امکانات برای اطفای حریق نفتکش ایرانی در چین گفت: برای هر کمکی که باعث سرعت عمل در اطفا و تعیین تکلیف عزیزانمان در کشتی شود، آماده هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی اصغر خاجی روز پنجشنبه در جریان بازدید از کمیته بحران رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی در دریای چین که در شانگهای تشکیل شده است افزود: افکار عمومی در ایران به این موضوع جلب شده است و مردم با ناراحتی و نگرانی اخبار این حادثه را دنبال می کنند.
او با اشاره به اهمیت این موضوع در میان مردم و همچنین دولت گفت: رییس جمهوری ایران به هیات دولت دستور داده اند که از نزدیک این موضوع را دنبال کند و دولت نیز تمام توان خود را برای همکاری با تیم امداد و نجات چین به منظور نحات جان دریانوردان بکار گرفته است.
خاجی با بیان اینکه اولویت ما عملیات نجات جان سرنشینان و دریانوردان این کشتی است گفت: هنوز کارشناسان فنی ما به زنده بودن دریانوردان کشتی اعتقاد دارند و امیدواریم عملیات شما بتواند با سرعت بیشتری به پیش برود.
وی افزود: انتظار داریم در اتاق بحران تصمیمات به صورت مشترک و با مشارکت تیم ایرانی اتخاذ شود تا کارها با سرعت بیشتری پیش برود.
خاجی با اشاره به پیام کتبی وزیر امور خارجه چین به وزیر خارجه ایران گفت: وزیر خارجه چین در این پبام بر بکارگیری تمام توان چین برای اطفا کشتی و همچنین انجام عملیات جستجو برای دریانوردان تاکید کرده است.
او گفت: چین کشور بزرگ و قدرتمندی با امکانات و تجهیزات مدرن دریانوردی و اطفا حریق است و انتظار می رود نفتکش ایرانی هرچه زودتر خاموش شود.
سفیر ایران در چین در این بازدید پیشنهاد کرد سه تن از کارشناسان ایرانی در کمیته بحران شانگهای حضور مشتمر داشته باشند که مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت.
شنبه شب به وقت چین یک کشتی فله بر هنگ کنگی به نام کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان 'جه جیانگ' چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود به مقصد استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین در حرکت بود که در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام 'سانچی' با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبری نیست روز دوشنبه پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.
تانکر سانچی با پرچم پاناما در حال حمل 136 هزار تن میعانات ایران به کره جنوبی بود این رقم معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات به ارزش حدودا 60 میلیون دلار است.
کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بوده، آسیب جزئی دیده و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.
**آساق**1904**

انتهای پیام /*

نظر شما