شناسهٔ خبر: 23490303 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

استقلال بدون جباروف مقابل شاگردان عصباني دايي!

هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال روزهاي پنجشنبه و جمعه برگزار مي‌شود و در تهران استقلال به مصاف تيم سايپا مي‌رود و پرسپوليس در شهر مشهد ميهمان تيم سياه‌جامگان است.

صاحب‌خبر -

ديدارهاي هفته نوزدهم ليگ برتر در روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود.

نگاهي به اين بازي ها مي اندازيم:

پيکان - سپيدرود رشت؛ پايان طلسم ناکامي شاگردان جلالي؟

پيکان که نيم فصل اول 7 برد متوالي داشت اکنون 7 هفته است که نتوانسته پيروز شود با اين حال مجيد جلالي معتقد است که اين آمار بحراني براي تيمش محسوب نمي شود! آخرين برد شاگردان جلالي مربوط به هفته يازدهم در بازي با سپاهان است. با اين حال اين هفته شايد پيکان بتواند طلسم نبردن هايش را بشکند زيرا حريفش يک تيم ته جدولي است که يکي از ضعيف ترين خطوط دفاعي ليگ را دارد. علي کريمي سرمربي سپيدرود هم تجربه مربيگري زيادي در ليگ ندارد اما مجيد جلالي نزديک به ربع قرن است که در فوتبال مربيگري مي کند. پيکان اگر از سپيدرود به سلامت عبور کند دوباره مي تواند به کسب سهميه آسيايي در ليگ اميدوار شود وگرنه شرايط براي رسيدن به اين هدف سخت خواهد بود.

پيکان در بازي رفت هم يک بر صفر بازي را به سپيدرود واگذار کرده بود.

نفت تهران - تراکتورسازي تبريز؛ بازگشت آرامش به تيم يحيي؟

نفت با يک امتيازي که از پرسپوليس گرفت خود را در رده چهاردهم جدول ليگ حفظ کرد. مالکان جديد باشگاه نفت به دنبال اعتمادسازي نزد بازيکنان شان هستند تا آنها بيش از گذشته براي موفقيت تيم تلاش کنند. هومن افاضلي شناخت خوبي از افکار فوتبالي برانکو داشت و شانس هم به کمکش آمد تا مقابل پرسپوليس بازنده نشود ضمن اينکه سرخپوشان تهراني هوادار هم نداشتند اما تراکتورسازي هواداران پرشوري دارد و وضعيتش در جدول ليگ هم نابسامان است. بنابراين قرمزپوشان تبريزي هم مثل نفت به 3 امتياز اين بازي نيازد دارند. البته رابطه يحيي گل محمدي با مديرعامل باشگاه تراکتورسازي شکراب شده با اين حال يحيي تلاش مي کند با پيروزي در اين مسابقه هم به وضعيت تيمش ساماني بدهد و هم رابطه بهتري با مديران باشگاه پيدا کند.

تراکتورسازي بازي رفت را 2 بر يک از نفت برد.

استقلال خوزستان - پديده؛ تقابل قرمز و آبي

شاگردان ويسي هفته گذشته با وجود ارايه يک بازي خوب و تهاجمي در تهران در نهايت 3 بر 2 مقابل سايپا بازنده شدند تا همچنان در رده پانزدهم جدول ليگ باقي بماند.آبي پوشان اهوازي اگر مي خواهند در ليگ برتر بمانند بايد در اين ديدار خانگي پيروز شوند ولي کار آساني پيش رو ندارند. پديده هفته گذشته نفت آبادان را شکست داد تا نشان بدهد از شوک کسر 6 امتيازي فيفا خارج شده است. اگر از شاگردان مهاجري امتياز کم نمي شد اين تيم اکنون با 28 امتياز در رده چهارم جدول ليگ قرار داشتند. به هر حال تقابل قرمزپوشان مشهدي و آبي پوشان اهوازي ديدني خواهد بود.

بازي رفت با نتيجه مساوي 2 بر 2 به پايان رسيد.

سياه جامگان - پرسپوليس؛ اولين باخت شاگردان عنايتي؟/ تيم برانکو بدون مهندس!

برخورد صدر و قعر جدول ليگ هميشه جذاب است زيرا يک تيم براي نباختن و يک تيم براي پيروز شدن بازي مي کند! پرسپوليس در اين فصل مقابل تيم هاي قعر جدول معمولا کار سختي پيش رو داشته است. بخصوص اينکه سياه جامگان در نيم فصل دوم هنوز شکست نخورده و رضا عنايتي مربي تازه کار فوتبال در نيم فصل دوم با اين تيم خوب نتيجه گرفته است. پرسپوليس در اين بازي دو بازيکن اصلي خود را به دليل محروميت در اختيار ندارد. شجاع خليل زاده مدافع و محسن مسلمان مهندس گلساز پرسپوليس در اين بازي 3 اخطاره و محروم هستند. بنابراين برانکو مجبور است که تغييراتي در ترکيب تيم ايجاد کند البته منشا و احمدزاده بعد از يک جلسه محروميت انضباطي از سوي برانکو به ترکيب پرسپوليس برمي گردند. شايد در اين بازي محمد انصاري دوباره به قلب دفاع برگردد تا جاي خالي شجاع را پر کند، حسين ماهيني به دفاع چپ مي‌رود و صادق محرمي هم احتمالا به ترکيب اصلي برمي‌گردد  به هر حال اگر عنايتي بتواند از پرسپوليس امتياز بگيرد نقطه عطفي در کارنامه مربيگري اش ايجاد کرده است. عنايتي گلزن کهنه فوتبال ايران اکنون به يکي از جوانترين مربيان ليگ تبديل شده است که بايد مقابل پرسپوليس قرار بگيرد شايد در اين بازي هواداران استقلال در مشهد حامي شاگردان عنايتي باشند. پرسپوليس با 7 گل خورده قويترين خط دفاع ليگ را دارد و گل زدن به اين تيم کار آساني نخواهد بود.

پرسپوليس در دور رفت هم در ورزشگاه آزادي با نتيجه مساوي يک بر يک مقابل اين تيم متوقف شد.

گسترش فولاد - فولاد خوزستان؛ نهمين برد شاگردان پورموسوي؟

فولاد خوزستان هفته گذشته مقابل سياه جامگان 2 امتياز حساس خانگي را از دست داد با اين حال شاگردان پورموسوي همچنان در رده دوم جدول ليگ جا خوش کرده اند. فولاد تيمي منسجم  و تاکتيکي است که بي سرو صدا در نيم فصل اول امتيازهاي لازم را جمع کرد تا اکنون بالاتر از خيلي از تيم هاي مدعي قرار بگيرد. فولاد اگر در تبريز پيروز شود همچنان در رده دوم جدول باقي مي ماند اما مساوي هم ممکن است اين تيم را يک رده در جدول پايين بياورد. گسترش فولاد هم با فيروز کريمي روزهاي خوبي را تجربه مي کند. فيروز کريمي اولين باخت را هفته گذشته به علي کريمي در سپيدرود تحميل کرد و بايد ديد زور شاگردان فيروز کريمي به فولاد مي رسد يا اين قرمزپوشان خوزستاني هستند که نهمين برد اين فصل خود را جشن مي گيرند.

در بازي رفت فولاد 2 بر يک گسترش را شکست داد.

سپاهان - ذوب آهن ؛ دربي اصفهان

دربي اصفهان جذابيت‌هاي زيادي دارد. امير قلعه نويي مجبور است مقابل تيم سابقش سپاهان قرار بگيرد او هميشه گفته خاطرات خوبي در سپاهان داشته اما اين مرتبه بايد زردپوشان اصفهاني را شکست بدهد. ذوب آهن 10 امتياز از 4 مسابقه اخيرش کسب کرده و وضعيت خوبي در جدول ليگ به دست آورده است با اين حال قرار گرفتن روي پله هفتم جدول مديران ذوب آهن را راضي نمي کند. سپاهان در رده دوازدهم است و براي دفاع از اعتبارش در اين فصل بازي مي کند زيرا شاگردان کرانچار در اين فصل نه جز مدعيان قهرماني هستند نه شانسي براي گرفتن سهميه آسيايي دارند. آنها هفته گذشته نيز مقابل پارس جنوبي 2 امتياز ديگر از دست دادند با اين حال سپاهان هنوز هم پر افتخارترين تيم ليگ برتر است. 

ذوب آهن دربي رفت را با نتيجه 2 بر صفر به سپاهان باخت.

استقلال - سايپا؛ آبي پوشان بدون جباروف مقابل شاگردان عصباني دايي!/ به دنبال رکورد شکني

استقلال شفر به هيچ عنوان قابل مقايسه با استقلال منصوريان نيست. آبي پوشان 788 دقيقه است که گلي نخورده اند و اگر سيدحسين حسيني بتواند در اين بازي هم گل نخورد يک رکورد بي نظير از خود در فوتبال ايران به جا مي گذارد. او سيدمهدي رحمتي کاپيتان استقلال را تبديل به ذخيره ثابت کرده است. آبي پوشان در اوج آمادگي  هستند هرچند هفته گذشته 2 امتياز در تبريز از دست دادند اما آبي پوشان اکنون فوتبال با برنامه اي ارايه مي دهند و بازي زيبا و شناور اين تيم در کنار نتيجه گيري خوب باعث محبوبيت شفر نزد هواداران شده و استقلالي ها بيش از گذشته به تيم شان افتخار مي کنند. علي دايي کار سختي مقابل اين استقلال آماده دارد. نکته جالب اينکه نقص هر دو تيم نداشتن گلزن تمام عيار است و هر دو تيم هم 27 امتياز دارند. استقلال براي ماندن در رتبه چهارم تلاش مي کند ولي اگر در اين بازي بازنده شوند ممکن است شاگردان دايي جانشين آنها شوند. نبرد اين دو تيم تهراني براي رتبه چهارمي است. البته بايد ديد استقلال مي تواند مقابل تيم آقاي گل جهان رکورد گل نخوردنش را جاودانه کند يا اين تيم سايپا است که در اين بازي شرايط را تغيير مي دهد. محروميت جباروف بزرگترين لطمه براي استقلال است و بايد ديد آبي پوشان در غياب او اين مرتبه چگونه بازي خواهند کرد.  نارنجي‌پوشان سايپا هم از بدقولي مديران اين باشگاه ناراحتي و گلايه مند هستند اما بعيد است در ?? دقيقه بازي به مطالبات‌شان فکر کنند.

سايپا در بازي رفت يک بر صفر پيروز شد.

صنعت نفت آبادان -پارس جنوبي جم؛ پايان ناکامي شاگردان تارتار؟

شگفتي ساز ليگ هفدهم در دور برگشت هنوز پيروز نشده و شاگردان مهدي تارتار يک باخت و دومساوي کسب کرده اند. پارس جنوبي اگر مي خواهد همچنان در جمع تيم هاي بالانشين جدول بماند بايد نفت آبادان را شکست بدهد. البته جايگاه سومي پارس جنوبي اين هفته گارانتي است و اگر آنها بازنده هم شوند در رده سوم باقي مي مانند ولي در ادامه راه ممکن است کارشان دشوار شود. نفت ابادان هم بعد از باخت به پديده دنبال جبران هستند. نفتي ها در آبادان هجومي تر بازي مي کنند هرچند اين تيم فراز و فرودهايش زياد است و بايد ديد شاگردان فراز کمالوند در اين بازي خانگي چه وضعيتي دارند ايا آماده هستند يا در شرايط نامناسبي قرار دارند.

پارس جنوبي 2 بر يک نفت را شکست داد.

برنامه مسابقات هفته نوزدهم ليگ برتر:

پنجشنبه 21 دي ماه 96

پيکان تهران - سپيدرود رشت - ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت 15

نفت تهران - تراکتورسازي تبريز - ورزشگاه تختي تهران- ساعت 15

استقلال خوزستان - پديده خراسان- ورزشگاه غدير اهواز- ساعت 15

جمعه 22 دي ماه 96

فولاد مبارکه سپاهان - ذوب آهن اصفهان–  - ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 15

استقلال تهران - سايپا تهران- ورزشگاه آزادي تهران- ساعت 16:35

صنعت نفت آبادان -پارس جنوبي جم - ورزشگاه تختي آبادان- ساعت 17

گسترش فولاد تبريز - فولاد خوزستان - ورزشگاه بنيان ديزل تبريز- ساعت 14:30

سياه جامگان مشهد - پرسپوليس – ورزشگاه ثامن مشهد – ساعت 14:30

نظر شما