شناسهٔ خبر: 23397404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاور سابق ترامپ، فرزند ارشد وي را خائن خواند

استيو بنن، دونالد ترامپ جونيور را به علت ملاقات با يک وکيل روس که قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريکا، اطلاعاتي رسوا کننده درباره هيلاري کلينتون مي داد، خائن توصيف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ به نقل از خبرگزاري فرانسه از واشنگتن؛  استيو بنن مشاور سابق دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در کتابي که در آينده نزديک به چاپ خواهد رسيد فرزند ارشد دونالد ترامپ را به علت ملاقات با يک وکيل روس که قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريکا، اطلاعاتي رسوا کننده در خصوص هيلاري کلينتون مي داد، خائن توصيف کرد.
رابرت مولر دادستان ويژه، در خصوص امکان تباني اطرافيان دونالد ترامپ با روسيه براي نفوذ کردن در انتخابات رياست جمهوري نوامبر 2016 به نفع دونالد ترامپ، تحقيقاتي را آغاز کرده است.
اين در حالي است که سرويس هاي مخفي روسيه روي هزاران پيام رئيس ستاد تبليغات هيلاري کلينتون دست گذاشتند که ويکيليکس يک ماه قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا آنها را منتشر کرده بود. دونالد ترامپ و مسکو نيز هر گونه توافق که بر نتيجه انتخابات تاثير گذاشته باشد را رد مي کنند.
ماموران تحقيق به خصوص به ديدار بين فرزند ارشد دونالد ترامپ و جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ، پل مانافورت رئيس ستاد انتخاباتي و همچنين ناتاليا وسلنيتسکايا وکيل روسي در ژوئن سال 2016 توجه خاصي دارند.
بنابر اعلام وکيلان پسر ترامپ اين ملاقات فقط چند دقيقه به طول انجاميد و وکيل مظنون مرتبط با کرملين هيچ گونه اطلاعات با ارزشي را براي متهم کردن هيلاري کلينتون نامزد دموکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا، نداده است.
استيو بنن به مايکل ولف نويسنده کتاب آتش و خشم گفت: سه شخصيت مهم کارزار انتخاباتي بر اين باور بودند که ديدار با نماينده يک دولت خارجي در سالن کنفرانس طبقه بيست و پنجم برج ترامپ، بدون حضور وکلا، ايده خوبي بوده است.
وي افزود: حتي اگر شما بر اين باور هستيد که اين اقدام نه خيانت، نه اقدامي ضد ميهن پرستي و نه حماقت است اما من فکر مي کنم اين اقدام هم خيانت هم ضد ميهن پرستي و هم حماقت بوده است چرا که وي بايد بلافاصله به اف بي آي خبر مي داد. 

واکنش ترامپ: استيو بنن عقل خود را از دست داده است

دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در واکنش به اظهارات استيو بنن، استراتژيست ارشد سابق کاخ سفيد که ديدار دونالد ترامپ جونيور پسر ترامپ با يک وکيل روس در سال 2016 را «خيانت آميز» توصيف کرده بود، ضمن انتقاد از وي گفت استيو بنن عقل خود را از دست داده است.

نظر شما