شناسهٔ خبر: 23156191 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

33 دانش آموز دختر حافظ کل قرآن ابرکوه تجلیل شدند

یزد - ایرنا - 33 دانش آموز حافظ کل قرآن کریم شهرستان ابرکوه امروز پنجشنبه در آخرین روز بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز در مراسمی با حضور تعدادی از مسئولان محلی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ابرکوه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفته قرآن، عترت و نماز فرصت مناسبی برای تبلور بخشی فعالیت های قرآنی است که به همین مناسبت آیین های ویژه ای در مدارس اجرا شد.
محمد علی شکیبا، افزود: دانش آموزان با بهره گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) و احکام دینی می توانند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون شوند.
وی با بیان اینکه توجه به این سه مقوله در تعلیم و تربیت اسلامی از بسیاری آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند، افزود: کم توجهی به آموزه های قرآنی و دینی سبب شده است، امروز شاهد آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه باشیم.
شکیبا ادامه داد: برای تحقق این مهم و برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در عرصه علم و تربیت از آموزه های قرآنی و دینی به خوبی استفاده کنیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ابرکوه می گوید: آموزه های دینی به عنوان بهترین الگوهای دستوری و عملی در نظام تعلیم و تربیت بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز از طرف دارالقرآن الکریم باقرالعلوم آموزش و پرورش ابرکوه آیین تجلیل از حافظان قرآن در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا با حضور تعدادی از مسئولان ، مدیران ، مربیان و اولیای دانش آموزان برگزار شد .
در این آیین لوح سپاس و هدایایی به 33 حافظان کل قرآن برگزیده مدارس دخترانه اهدا شد.
در سال تحصیلی 97-96، حدود 9 هزار نفر دانش آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در 418کلاس درس در 107 مدرسه با همکاری 700معلم، مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما