شناسهٔ خبر: 23145810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

حکم اعدام قاتل بنيتا تأیید شد

صاحب‌خبر -

شهروند| حکم اعدام قاتل بنیتا دختر 8‌ماهه ربوده‌شده توسط سارقان خودرو در شعبه پانزدهم دیوانعالی کشور تأیید و پرونده به دادگستری تهران ارجاع شد. دیوانعالی کشور اعلام کرد: حکم اعدام قاتل بنیتا دختر 8ماهه ربوده‌شده توسط سارقان خودرو در شعبه پانزدهم دیوانعالی کشور اعلام و پرونده به دادگستری تهران ارجاع شد. چندی قبل رئیس ‌کل دادگستری تهران گفته بود که متهم ردیف اول و دوم این پرونده به حکم اعتراض کرده‌اند و درنهایت پرونده با توجه به اعتراضات به دیوانعالی کشور ارسال خواهد شد. ٢٩تیرماه خبر گم‌شدن کودک 8‌ماهه به نام بنیتا و صدای لرزان مادری که از مردم تقاضای کمک می‌کرد، در فضای مجازی دست به دست شد. 8 روز از این ماجرا گذشت، درحالی ‌که تلاش‌های پدرومادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی بی‌نتیجه مانده بود، خبری تلخ مبنی بر فوت کودک 8‌ماهه در رسانه‌ها پیچید.
پس از اعلام موضوع به پلیس، ماموران پلیس آگاهی تهران در جریان تحقیقات متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو شدند. با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم، او در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا این‌که پس از روبه‌روشدن با همدستش لب به اعتراف گشود.
سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد، پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز به یکی از خیابان‌های پاکدشت برده و پس از بالاکشیدن شیشه‌ها آن را ر‌ها کرده است. ماموران بلافاصله به محل ر‌هاکردن خودرو در محله‌ای خلوت رفته و با جسد بنیتای 8ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبه‌رو شدند. دادگاه متهمان پرونده بنیتا روزهای 20 و 22 شهریورماه به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد.

 

نظر شما