شناسهٔ خبر: 23115981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص اعتبار برای نصب سامانه نوین آبیاری در استان سمنان

در سال 95 بیش از 30 میلیارد ریال برای نصب سامانه های نوین آبیاری برای اراضی کشاورزی استان تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : در سال 95 بیش از 30 میلیارد ریال برای نصب سامانه های نوین آبیاری برای اراضی کشاورزی استان سمنان تخصیص یافت که امسال با پیگیری های انجام شده این اعتبار به 50 میلیارد ریال افزایش یافت.


وی اظهار داشت : تا قبل از دولت یازدهم متوسط نصب سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان چهار هزار هکتار بوده است در حالی که این رقم در چهارسال گذشته به 20 هزارهکتار رسیده است.


میرعماد تصریح کرد : به دلیل محدودیت منابع آبی، خشکسالی های متوالی باید سطح کشت های متراکم ، کشت های کم آبخواه و گلخانه ای در استان افزایش یابد تا به اشتغال پایدار و درآمدزایی مطلوب برسیم.


میرعماد اضافه کرد : با توجه به شرایط اقلیمی منطقه باید در استان سمنان بیشترین میزان تولید کشاورزی با استفاده از کمترین میزان منابع آبی برداشت شود.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که توسعه آبیاری نوین به‌ منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی از سیاست‌های مهم و جدی دولت است، تصریح کرد: سمنان همواره از این سیاست مهم دولت بهره زیادی برده و تجهیز چندین هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی به سامانه های نوین به دلیل استقبال کشاورزان استان اتفاق افتاده است.


انتهای پیام / ه


تجهیز اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه نوین آبیاری

نظر شما