شناسهٔ خبر: 23105558 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نشست شورای اجرایی ستاد دهه فجر برگزار شد

خبرگزاری شبستان: هفتمین نشست شورای اجرایی کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بحث پیرامون نورافشانی و بانگ تکبیر در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، داود روستایی در هفتمین نشست شورای اجرایی کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز (سه‌شنبه 28 آذرماه) در محل ستاد عالی کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد با بیان اینکه برای ما و دانش‌آموزان، برنامه‌های دهه فجر از مهم‌ترین و جذابیت‌ترین برنامه‌ها است، گفت: نشست‌هایی با حضور نمایندگان 4 تشکل دانش‌آموزی به منظور مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در برگزاری جشن‌های دهه فجر در وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد، البته همیشه خود دانش‌آموزان این برنامه‌ها را طراحی و برگزار می‌کنند.

 

دبیر کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: دعوت از انقلابیون پیشکسوت، برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و هنری و اجرای مسابقات ورزشی مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته به مناسبت دهه فجر است.

 

بنا بر این گزارش فلسفی؛ دبیر کمیته روستایی و عشایر ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه این نشست نقش رسانه‌ها در فراگیری برنامه‌های استقبال از دهه فجر انقلاب اسلامی را مهم دانست و گفت: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق، مجموعه آموزش و پرورش کشور و خانواده‌ها را بیش از پیش در برگزاری برنامه‌های دهه فجر همراه کنیم.

 

همچنین مجید رامندی؛ مسئول کمیته ارتباطات اطلاع‌رسانی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در این جلسه با بیان اینکه برخی کمیته‌ها به انجام تکراری برنامه‌های سال‌های گذشته خود در دهه فجر انقلاب اسلامی بسنده می‌کنند، اظهار کرد: رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما برنامه‌های جذاب و دارای محتوای نو را در فهرست پخش و انتشار خود قرار می‌دهند.

 

وی افزود: گستردگی برنامه‌ گلبانگ تکبیر (الله اکبر) در شب 22 بهمن نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر ائمه جماعات، هیئت امنا و اعضای بسیج مساجد است.

 

حسین علی‌جعفری؛ جانشین کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی هم در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت 24 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور، خاطرنشان کرد: مسئولان این کانون‌ها با همکاری ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج نقش موثری در برگزاری گسترده برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی دارند و تلاش می‌کنند لحظات مهم دهه فجر سال 1357 را در قالب‌های نو برای مردم تداعی کنند.

 

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی را پرشورتر از گذشته در مساجد برگزار کنیم.

 

جانشین کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه 14 دستگاه عضو کمیته مساجد ستاد دهه فجر هستند و در حال رایزنی برای عضویت چند دستگاه جدید از جمله شبکه معارف سیما در این کمیته هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم ما تقویت رویکرد بین‌المللی کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 

 

 

نظر شما