شناسهٔ خبر: 23104196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حبیب الله دهمرده در گفت وگو با ایلنا:

برای تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان تلاش می‌کنیم

نماینده مردم زابل با اشاره به حضور ۲۹۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی،خاطر نشان کرد: از آنجایی که استان های دیگر ذینفع هستند باید تمامی نمایندگان مجاب به رای به منطقه آزاد سیستان شوند.

صاحب‌خبر -

حبیب الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای‌تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان، اظهار داشت: دولت، لایحه مناطق آزاد را که شامل ۷ منطقه آزاد و حدود ۲۰ منطقه ویژه اقتصادی بوده را با هم به مجلس فرستاد که مانند دوره گذشته رای نیاورد.

وی افزود: در مرحله نخست مجلس شورای اسلامی و پس از آن کمیسیون تخصصی اقتصاد لایحه منطقه آزاد سیستان را مصوب کرد.

دهمرده در ادامه گفت: پس از تصویب کمیسیون‌تخصصی اقتصاد، لایحه منطقه آزاد سیستان برای تعیین جزئیات به دولت بازگردانده شد و پس از تعیین این جزییات در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم زابل با اشاره به حضور ۲۹۰ نماینده در مجلس‌شورای اسلامی،خاطرنشان کرد: از آنجایی که استان های دیگر ذینفع هستند باید تمامی نمایندگان مجاب به رای به منطقه آزاد سیستان شوند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان ۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و تلاش همه نمایندگان استان لازمه تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان است.

دهمرده عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به منطقه آزاد سیستان دارند اما زمانی که تعداد مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ارائه شده به مجلس افزایش می یابد مقاومت‌های شدید نمایندگان استان ها را در پی دارد.

نماینده مردم سیستان با بیان اینکه ارسال دست جمعی لایحه ۷ منطقه آزاد و حدود ۲۰ منطقه اقتصادی ویژه به مجلس تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان را با مشکل مواجه کرد، اذعان داشت: دولت باید لایحه هر یک از مناطق آزاد را به صورت جداگانه به مجلس تحویل می‌داد زیرا ارسال لایحه ۷ منطقه آزاد با مخالفت‌های متعدد از سوی نمایندگان مواجه شد و شانس رای آوری منطقه ازاد سیستان را در مجلس کاهش داد.

وی با اشاره به ۵ بازارچه مرزی سیستان و بلوچستان، افزود: مراحل مختلف ۵ بازارچه مرزی استان به پایان رسیده و دولت تصویب کرده‌ است اما ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت بازارچه‌ها توسط استاندار سیستان و بلوچستان مساله مورد تاکید نمایندگان استان است.

نظر شما