شناسهٔ خبر: 23099623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قزوین تاکید کرد:

ضرورت آگاهی جامعه از ثمرات وقف

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف، گفت: آگاهی جامعه از ثمرات وقف بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در حاشیه بازرسی از عملکرد اداه اوقاف و امور خیریه قزوین،حجت الاسلام والمسلمین منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در جلسه تفسیر آیت‌الله عابدینی شرکت کرده و با نماینده ولی فقیه و امام جمعه این استان دیدار کرد.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در این دیدار، اظهار کرد: وقف کردن مال در حقیقت فراهم کردن زمینه‌ای برای استفاده و دریافت خیر و ثواب از مال، پس از مرگ است و باید در این خصوص فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: باید خیرات و برکاتی که از وقف به جوامع انسانی رسیده است، در بین مردم تشریح شود تا جامعه از برکات وقف آگاهی بیشتری پیدا کند.
نماینده ولی‌فقیه در قزوین بر ضرورت احیای موقوفات تأکید کرد و افزود: خوشبختانه امروز متدینان نسبت به حفظ، احیا و ثمردهی بهتر موقوفات امید بیشتری پیدا کرده‌اند.
عابدینی بیان کرد: باید در تمام زمینه‌ها جدی باشیم و برای رسیدن به جایگاه واقعی با تکیه بر وحدت توحیدی و چنگ زدن به ریسمان الهی در راستای تحقق اهداف نظام و رهبری قرار بگیریم.
وی توجه به مشکلات اقتصادی که یکی از دغدغه‌های جدی رهبری است را ضروری دانست و ادامه داد: باید با روحیه انقلابی، ولایی و فداکاری در راستای حل مشکلات کشور حرکت کنیم.
در پایان مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گزارش از بازرسی و همچنین موضوعاتی در مورد وقف عنوان کرد.

 

نظر شما