شناسهٔ خبر: 23097692 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نارنجی‌ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

درمان ۱۵ درصد از بیماران در مراکز ترک اعتیاد موفقیت آمیز است

کارشناس و پژوهشگر اعتیاد گفت: درمان ۱۵ درصد از بیماران در مراکز ترک اعتیاد موفقیت آمیز است و این اتفاق در مراکزی رخ می‌دهد که از وضعیت و شرایط مناسبی برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

هومن نارنجی ها کارشناس و پژوهشگر اعتیاد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت مطلوب مراکز ترک اعتیاد نسبت به چندین سال گذشته اظهار کرد: وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با موادمخدر بر مراکز ترک اعتیاد در سطح کشور نظارت و کنترل دارند و همچنین این مراکز برای درمان بیماران خود از پزشکان و روان شناسان زیر نظر این دو نهاد استفاده می کنند.

وی افزود: درمان 15 درصد از بیماران در مراکز ترک اعتیاد موفقیت آمیز است و این اتفاق در مراکزی رخ می دهد که از وضعیت و شرایط مناسبی برخوردار هستند.

کارشناس و پژوهشگر اعتیاد با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بیشتر در حوزه پیشگیری از اعتیاد، تصریح کرد:  بسیاری از بیمارانی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند از درمان سخت اعتیاد خود نگران هستند، لذا ارائه مشاوره های روان شناسی ضمن درمان موجب کاهش ترس آن ها از مراحل درمانی بیماری شان می شود.

وی افزود: استفاده از روش های خانواده درمانی و انجام تست های مرتب بر روی فرد معتاد در مراکز ترک اعتیاد موجب افزایش انگیزه بیماران برای درمان اعتیادشان می شود.

نارنجی ها با بیان اینکه مراکزی که فقط دارو درمانی می کنند نتیجه کمتری دارند، تصریح کرد: مراکزی که از روش دارو درمانی برای ترک اعتیاد بیماران خود استفاده می کنند فقط موجب مصرف کننده شدن بیماران می شود و طول درمان آن ها را بیشتر می کند، لذا نتیجه گیری از این روش مطلوب نیست.

وی در پایان افزود: انجام مشاوره های روان شناسی در مراکز ترک اعتیاد فقط موجب درمان صوری بیماران می شود و جز کنترل درد هیچ تاثیر دیگری در بر ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما