شناسهٔ خبر: 23093689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروه تروریستی جبهه النصره از غوطه شرقی خارج می شود

دمشق - ایرنا - منابع خبری نزدیک به تروریست های تکفیری اعلام کردند که بر اساس توافق میان دولت دمشق و گروه تحریر الشام (گروه تروریستی النصره)، عناصر این گروه از غوطه شرقی خارج و به مناطق شمالی سوریه منتقل می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسانه های نزدیک به تروریست ها از قراردادی اعلام نشده و در آستانه اجرا درباره خروج تروریست های عضو جبهه النصره از مناطق شرقی پایتخت سوریه به سوی مناطق شمالی این کشور که در تصرف تروریست هاست خبر می دهند.
این رسانه ها اعلام کردند، اطلاعاتی درباره بندهای این توافق که میان تروریست ها و دولت سوریه به امضا رسیده، منتشر نشده است و شمار تروریست هایی که براساس آن، غوطه شرقی را ترک می کنند، مشخص نیست.
برخی رسانه ها نیز از ارسال تعدادی اتوبوس به اردوگاه 'الوافدین' در شرق دمشق خبر می دهند که در انتظار ورود به غوطه شرقی هستند.
اما، فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اعلام کردند که خروج عناصر گروه تروریستی جبهه النصره از غوطه شرقی به دلیل اختلاف درباره خروج غیرنظامیان با تروریست ها که در چند روز گذشته نام نویسی کرده اند، به تاخیر افتاده است.
همچنین خبرهایی نیز درباره درگیری میان اعضای گروه تروریستی جبهه النصره در غوطه شرقی پس از انتشار خبر این توافق گزارش شده است.
بسیاری از تروریست هایی که برای انتقال به استان ادلب در شمال غرب سوریه نام نویسی کرده اند، املاک خود را در غوطه فروخته و آماده خروج از مناطق شرقی پایتخت هستند، ولی اختلاف ها میان تروریست ها در این باره بالا گرفته است و شماری بازداشت شده اند.
این درحالی است که 'ابومحمد الشامی' از سرکرده های جبهه النصره در غوطه شرقی با انتشار فایلی صوتی، خبر انتقال اعضای این گروه تروریستی از شرق پایتخت سوریه را تکذیب کرد.
وی افزود: تحریرالشام(جبهه النصره) که برای عملیات های جدید آماده می شود، چگونه می تواند از غوطه خارج شود؟.
در چارچوب توافق خروج گروه تروریستی جبهه النصره از غوطه شرقی، توافقی نیز میان این گروه و دیگر گروه تروریستی یعنی جیش الاسلام امضا شده است که براساس آن، زندانیان و بازداشتی های النصره از زندان های جیش الاسلام آزاد و عناصر این گروه تروریستی از غوطه خارج می شوند.
درحالی که بندها و جزئیات این توافق در هاله ای از ابهام قراردارد، برخی کاربران فضای مجازی، توقف کامل درگیری ها میان ارتش سوریه با تروریست های مستقر در غوطه و تسهیل در ورود کمک های انسانی به این منطقه را پس از خروج جبهه النصره، از بندهای این توافق اعلام کردند.
پیش از این در برخی رسانه ها به مذاکرات محرمانه میان گروه های تروریستی موجود در غوطه شرقی با طرف های روسی اشاره شده بود ولی پس از آن خبر یا نتیجه ای در این باره منتشر نشد.
درگیری های شدیدی میان دو گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام و گروه های تروریستی تکفیری جبهه النصره و فیلق الرحمن از روز جمعه 8 اردیبهشت ماه 96 در شرق پایتخت سوریه آغاز شد.
شدت این درگیری ها که پس از ربوده شدن کاروان نظامی گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام توسط تحریرالشام که ستون فقرات آن را جبهه النصره تشکیل می دهد، آغاز شد در شهرک های عربین، حزه و بیت سوی متمرکز بود.
گروه تروریستی جیش الاسلام 15 شهریورماه ادعا کرد به حضور گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در غوطه شرقی پایان داده است و غیر از اعضای فراری این گروه در غوطه شرقی چیزی باقی نمانده است.
ایران، روسیه و ترکیه، در روز 14 اردیبهشت 96 و در چهارمین دور از مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه قزاقستان، توافق ایجاد مناطق امن در سوریه را با هدف کاهش تنش امضا کردند که یکی از این مناطق غوطه شرقی بود.
دمشق در همان روز با امضای توافق نامه ایجاد مناطق کاهش تنش، آن را پذیرفت.
برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است و از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.
خاورم**6116*1275

انتهای پیام /*

نظر شما