شناسهٔ خبر: 23082945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منطقه موسیان

همزمان با هفته قرآن و عترت محفل انس با قرآن کریم در مدارس بخش موسیان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، همزمان با هفته ی قرآن و عترت  محفل انس با قرآن کریم با حضور روحانیت معزز، قاری برجسته کشوری و استانی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره، کارشناس اقامه نماز، مسئول کانون فرهنگی تربیتی شهدای موسیان، مسئول دارالقرآن امام حسین(ع)، دانش آموزان  و دبیران مدارس پروین اعتصامی  و آسیه  در محل هنرستان پروین اعتصامی این منطقه برگزار شد.

در این محفل نورانی و معنوی حجت الاسلام و المسلمین مجتبایی ضمن قدردانی از بانیان این مراسم،  پیرامون اهمیت کلام وحی و تاثیرات فردی و اجتماعی قرآن کریم و آموزه های الهی در زندگی انسان ها سخن گفت.

مجتبایی افزود: اگر حتی یک آیه از قرآن را حفظ کنید و در مفاهیم عمیق آن اندیشه ورزید و در زندگی فردی و اجتماعی خود از آن استفاده نمائید بی شک اثرات آن تا قیامت با شما خواهد بود.

حاج آقا مجتبایی در اهمیت کلام وحی به حدیث فضل القرآن علی سائر الکلام اشاره کرد و گفت: در اهمیت کلام وحی همین بس که گفته اند همانا برتری قرآن کریم بر سایر سخنان همانند برتری خداوند بر بندگان می باشد. 

وی قرآن را وسیله ی هدایت بشر خواند و افزود: قرآن کریم معجزه پیامبر اسلام (ص) و وسیله هدایت بشر در طول تاریخ بوده است و بی گمان کسانی که زندگی خود را بر اساس آموزه های کلام وحی اداره کنند در واقع جزء هدایت شدگان هستند.

مجتبایی در ادامه با بیان داستانی کوتاه بر اهمیت شروع کارها با بسم الله الرحمن الرحیم  و برکت ذکر نام خدا در انجام کارها تاکید کرد و از دانش آموزان خواست تا  کارهای خود را با نام خداوند و توکل بر او انجام دهند.

در ادامه محمود جلیلیان از قاریان کشوری در بیاناتی کوتاه پیرامون اهمیت حفظ قرآن سخن گفت و خاطر نشان کرد: کسانی که حتی چند تا سوره از قرآن کریم را حفظ  باشند جزء حافظان محسوب می شوند لذا در حد توان نسبت به حفظ کلام وحی و تدبر در مفاهیم ژرف و عمیق آن تلاش کنید.

جلیلیان در اهمیت انس با کلام وحی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: جوانی که با قرآن انس بگیرد، قرآن با گوشت و خونش آمیخته می شود .

در این محفل نورانی محمود جلیلیان و تعدادی از دانش آموزان به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

شایان ذکر است حسن ختام این مراسم معنوی تجلیل و قدردانی از برگزیدگان  مسابقات قرآنی و فعالین حوزه قرآن و عترت در بخش دانش آموزی  بود.

نظر شما