شناسهٔ خبر: 23082527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

درخشش طلاب خواهر آذربایجان‌غربی در میدان پژوهش‌محوری و مردم‌گرایی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان با حضور در عرصه پژوهشگری گامی در راستای مردمی بودن و مردم‌گرایی برداشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمید راحلی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته پژوهش، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد رشد قابل توجه و چشمگیر فعالیت‌های طلاب خواهر استان در چند سال اخیر بوده‌ایم که از این جمله می‌توان به حضور پررنگ در جشنواره علامه حلی اشاره کرد.

وی، افزود: ارسال ۳۴۰ اثر برای این جشنواره در سال‌گذشته نشان‌دهنده رغبت طلاب خواهر به حضور در میدان پژوهشگری و انجام فعالیت‌های پژوهشی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در سال‌گذشته همچنین ۲۵۰ اثر از طلاب خواهر برای شرکت در جشنواره بانوی کرامت ارسال شد که در این زمینه هم رشد مناسبی را شاهد هستیم.

وی، در زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی بانوان طلبه، گفت: در این زمینه هم فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم که به‌عنوان مثال می‌‌توان به ثبت ۷۰۰ پایان‌نامه سطح ۲ حوزه از سال ۸۹ تاکنون اشاره کرد. چاپ ۲۰ عنوان پایان‌نامه سطح ۳ هم در این زمینه قابل توجه است.

راحلی، تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه را نعمتی از نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ایجاد فرصت مناسب برای تحصیل بانوان در زمینه‌های علمی و دینی امری است که امروز همگام با برادران پیگیری می‌شود و این نعمت از سوی نظام اسلامی به این قشر اعطا شده است.

وی، جایگاه پژوهش و تولید در حوزه‌های علمیه را مترقی و حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: غنای پژوهش‌های ارائه‌شده در طول تاریخ باعث شده تا امروز شاهد صدور اسلام ناب محمدی(ص) به سراسر جهان بوده و به‌نوعی زمینه‌ساز فعالیت‌های دینی در تمام کشورها باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این مطلب که مبنای علمی در پژوهش‌های حوزه علمیه خواهران جاری و ساری است، عنوان کرد: در سایه همین فعالیت‌های علمی توانسته‌ایم رشد سطح دینی و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های خواهران را همزمان شاهد باشیم و به‌نوعی زمینه برای تربیت طلاب قوی و پژوهشگر در زمینه‌های مختلف فراهم شده است.

وی، نگارش پایان‌نامه‌ها در سطوح مختلف تحصیلی را موجب فعال‌تر شدن طلاب در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: آشنایی طلاب با روش‌های مختلف پژوهشی و نیز ایجاد ارتباط میان علوم حوزوی و دانشگاهی از جمله ثمرات این فعالیت‌ها است.

راحلی، در پایان با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در آذربایجان‌غربی، اذعان داشت: اجرای همایش‌های پژوهش، نشست مشترک طلاب و دانشجویان، نشست مشترک مسئولین واحدهای نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است که در دست اجرا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما