شناسهٔ خبر: 23079792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پر کردن 780 حلقه چاه غیرمجاز شهرستان کبودرآهنگ

مدیر منابع آب شهرستان کبودراهنگ گفت: 780 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان کبودرآهنگ پر و مسدود شد.

صاحب‌خبر -

پر کردن 780  حلقه چاه غیرمجاز شهرستان کبودرآهنگ به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید راشدی، مدیر منابع آب شهرستان کبودراهنگ گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون تعداد 780 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسدود شد و از این طریق بیش از 47 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آبهای زیرزمینی را در بر داشته است. .

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز تعداد 177 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان کبودرآهنگ پر و مسدود شد که بمیزان سه میلیون و 800 هزار مترمکعب صرفه جویی منابع آب زیرزمینی را در بر داشته است.

راشدی خاطر نشان کرد: هدف از نصب کنتورهای هوشمند، نظارت و کنترل آب مصرفی کشاورزان به موجب میزان آب مورد نیاز طبق سند ملی آب و الگوی کشت منطقه و برآورد میزان برق این چاه ها برای سیستم های مدرن آبیاری است .

مدیر منابع آب شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: تاکنون تعداد 302 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز شهرستان نصب شده است که شامل کنتور هوشمند آب وبرق، حجمی و الکترومغناطیس بوده است.

 وی اظهارامیدواری کرد: با اصلاح روش های آبیاری سنتی و استفاده از سیستم های مدرن و هوشمند ضمن کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نسبت به مدیریت منابع آبی اقدام کرد.

انتهای پیام/ ا

صرفه جویی 47 میلیون متر مکعبی آب سفره های زیر زمینی در کبودرآهنگ

نظر شما