شناسهٔ خبر: 23079155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آلمان بار دیگر عرصه تظاهرات علیه ترامپ

تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به قدس، بار دیگر تظاهرات در آلمان را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مردم در شهر «فلنس‌بورگ» در اعتراض به سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به قدس تظاهرات کردند.

رسانه‌های محلی با اعلام این خبر افزودند که تظاهرات‌کنندگان فریاد زدند: «فلسطین را آزاد کنید!» پلیس شمار شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را 120 تن اعلام کرده است و این در حالی است که سازمان‌دهندگان از حضور تا 160 نفر در تظاهرات خبر می‌دهند.

این تظاهرات درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان را هم به دنبال داشت. جوانی 19 ساله در این تظاهرات گفت: «ما می خواستیم که نشان دهیم، مخالف برنامه ترامپ هستیم؛ اقدامی که به تنش در جهان اسلام منجر می شود و سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل را نادیده می‌گیرد.»

 در این تظاهرات اتباعی از کشورهای ترکیه، افغانستان، سوریه، یمن و لبنان و البته اتباع آلمانی شرکت داشتند.

از زمان اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به قدس، کشورهای اروپایی از جمله آلمان صحنه تظاهرات‌های اعتراضی به این مسئله بوده است.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما