شناسهٔ خبر: 23079037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خلیفه حفتر پایان دولت وحدت ملی‌ در لیبی را اعلام کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: فرمانده ارتش ملی لیبی پس از شکست تلاش ها برای حل سیاسی بحران داخلی در این کشور، رسما پایان دولت وحدت ملی در لیبی را اعلام کرد.
ژنرال «خلیفه حفتر» که همپیمان با پارلمان شهر «طبرق» در شرق لیبی است، از پایان توافق سیاسی در کشورش خبر داد.وی در اظهاراتی تلویزیونی خطاب به مردم لیبی گفت: ما نمی‌پذیریم که ارتش تسلیم هر طرفی باشد، مگر آنکه آن طرف منتخب مردم باشد.حفتر افزود: با وجود تهدیدهایی که با آن مواجه هستیم، تنها تسلیم فرمان مردم آزاد لیبی می شویم و از تصمیم‌های آنها دفاع خواهیم کرد.
حفتر گفت: تاریخ پایان یافتن توافق سیاسی و پایان هر نهادی را اعلام می‌کنم که از این توافق سیاسی شکل گرفته است و با وجود تمامی شعارهای جذابی که از گفتگوهای سیاسی از «غدامس»، تا« ژنو»، «صخیرات» مطرح شد، باید گفت که تمامی آنها صرفاً جوهری بر روی کاغذ بوده اند و دیگر اعتباری ندارند.رویترز نیز همزمان گزارش داد که وی به خواست مردم آزاد لیبی گوش فرامی‌دهد که این امر قویترین نشانه از این امر است که وی قصد دارد در انتخابات سال آینده شرکت کند. در چنین شرایطی و در بحبوحه این تنش ها، سخنگوی خانواده قذافی اعلام کرد که «سیف الاسلام»، فرزند «معمر القذافی»، رهبر پیشین لیبی، در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور نامزد خواهد شد.
* مصر
منابع امنیتی مصر از حملات هوایی‌ ارتش این کشور علیه مراکز تجمع گروه‌های تروریستی در جنوب «رفح» خبر دادند.این منابع اعلام کردند که نیروهای هوایی مصر در حملاتی، اماکن گروه‌های تروریستی در روستای «الطایره»، در نزدیکی مرزهای جنوب شهر «رفح» را مورد هدف قرار داده اند که به کشته شدن چهار تروریست منجر شده است.
* موریتانی
هزاران نفر از مردم موریتانی با برگزاری تظاهراتی خواستار عدم نامزدی «محمد ولد عبدالعزیز» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور برای سومین دور متوالی شدند.تظاهرکنندگان که در چند محله «نواکشوط» تظاهرات برگزار کردند، از ولد عبدالعزیز خواستند تا با پایان یافتن ریاست‌جمهوری خود در اواسط سال ۲۰۱۹ ، از قدرت کناره‌گیری کند.

نظر شما