شناسهٔ خبر: 23077875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز آموزش زبان فارسی در ارمنستان گشایش یافت

مسکو - ایرنا - مرکز آموزش زبان فارسی با حضور سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، در مدرسه 110 ایروان گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سفیر ایران در ارمنستان در آئین گشایش این مرکز ضمن تمجید و تشویق دانش آموزان این مدرسه به یادگیری زبان فارسی گفت: گسترش روزافزون روابط ایران و ارمنستان در حوزه های مختلف، حضور گسترده گردشگران ایرانی در ارمنستان و تبدیل زبان فارسی به زبان تجارت در ارمنستان، اهمیت فراگیری این زبان را دو چندان کرده است.
سجادی تاکید کرد: افتتاح منطقه آزاد تجاری مغری که روز جمعه با حضور کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان صورت گرفت بدون شک در افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت و این امر باعث نیاز بیشتر تجار و بازرگانان به مترجمان زبان فارسی خواهد شد.
سفیر ایران افزود: با توجه به درخواست های متعدد مراکز علمی و آموزشی ارمنستان و بویژه مدارس این کشور به ایجاد کلاس ها و مراکز آموزش زبان فارسی، سفارت جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد امکانات لازم را برای اینگونه مدارس فراهم کرده و زمینه آموزش علاقه مندان را با فرهنگ، زبان و تمدن ایرانی - اسلامی فراهم کند.
در این مراسم، مدیر مجتمع آموزشی شهید فهمیده سفارت و استاد زبان فارسی اعزامی از وزارت علوم کشورمان به همراه تعدادی از مدیران، معلمان و دانش آموزان حضور داشتند.
خانم آنجلا آوتیسیان مدیر مدرسه 110 نیز با تشکر از تلاش های سفارت ایران برای راه اندازی کلاس زبان فارسی در این مدرسه گفت: کشور ارمنستان از گذشته های دور با ایران ارتباطات حسنه ای داشته و ایران در اوایل استقلال و وقوع زلزله در ارمنستان کمک های زیادی به مردم این کشور کرده است و در آن مقطع تاریخی تنها دولت و مردم ایران بودند که به یاری مردم ارمنستان شتافتند.
در ادامه این مراسم،دانش آموزان حاضر با خواندن اشعار و ترانه های فارسی، قرائت داستان های کوتاه و خواندن کتاب های آموزشی میزان یادگیری خود را به والدین، مدیران و میهمانان این مراسم نشان دادند.
با افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی مدرسه 110 ایروان بیش از 30 نفر از دانش آموزان این مدرسه به یادگیری زبان فارسی مشغول شده اند.
اروپام*391** 1346 ** انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

انتهای پیام /*

نظر شما