شناسهٔ خبر: 23076437 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شورای امنیت امروز برای لغو اقدام ترامپ درباره قدس رای‌گیری می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) پیش‌نویس ارائه شده از سوی مصر به درخواست دولت فلسطین را برای لغو تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، برای اینکه پیش‌نویس ارائه شده از سوی مصر و بنا به درخواست دولت فلسطین به صدور قطعنامه منجر شود، نیاز به رای هفت کشور و استفاده نکردن هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین) از حق وتو است.

طبق این پیش‌نویس هرگونه تصمیم‌گیری که تغییراتی را در وضعیت قانونی و جغرافیایی شهر قدس ایجاد کند، جنبه قانونی ندارد و غیر قابل اجراست و باید با قطعنامه شورای امنیت لغو شود.

این پیش‌نویس همچنین از همه کشورها می‌خواهد که هیچ اقدامی که در تقابل با قطعنامه است نپذیرند و از افتتاح دفاتر هیات‌های دیپلماتیک در شهر قدس در ارتباط با قطعنامه 478 سال 1980 خودداری کنند.

باوجود این، تردیدهایی درباره صدور چنین قطعنامه‌ای علیه اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی وجود دارد، چنانکه نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تصمیم ترامپ را عادلانه و مسالمت‌آمیز خوانده است و ممکن است از حق وتو برای نقض آن استفاده کند.

نظر شما