شناسهٔ خبر: 23076431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی کشور:

ایران در زمینه صادرات گل از جایگاه واقعی خود فاصله دارد

نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی کشور گفت: کشور ایران به لحاظ صادرات گل هنوز با جایگاه واقعی فاصله داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «محمدرضا شفیعی»، امروز(۲۷ آذرماه)، در نخستین جشنواره استانی گل نرگس اظهار کرد: کشور ایران به لحاظ تولید گل در جایگاه دوازدهم قرار دارد اما به لحاظ صادرات هنوز با جایگاه واقعی فاصله داریم.

وی با بیان این‌که برگزاری این قبیل جشنواره‌ها اهمیت زیادی دارد، افزود: این جشنواره به لحاظ جنبه اقتصادی و تولید اهمیت بسزایی دارد.

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی کشور افزود: این جشنواره به لحاظ اقتصادی و ارزآوری بسیار می‌تواند موثر باشد.

شفیعی با بیان این‌که جنبه گردشگری گل بسیار مغفول مانده است، تصریح کرد: این جشنواره در بحث گردشگری نیز بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان این‌که در احادیث بر استفاده از گل بسیار تأکید شده است، افزود: در گل و گیاه تنوع یادی داریم اما بخش مهمی از اهمیت گل و گیاه زینتی به گل‌های پیازی است که گل نرگس یکی از آن‌ها است.

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی کشور گفت: توجه به صنعت گل‌های پیازی برای کشور مفید است.

شفیعی با اشاره به این‌که باید به سمت تولید پیاز گل و صادرات پیاز گل حرکت کنیم، ادامه داد: در کشور با توجه به تنوع آب و هوایی، طبیعت نشان می‌دهد که گل پیازی می‌تواند در مناطق خاصی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی سال ۷۶ در منطقه محلات تأسیس شد و از سال ۸۰ جنبه ملی پیدا کرد.

شفیعی ادامه داد: هم‌اکنون این پژوهشکده مجموعه‌ای علمی بر روی گل و گیاه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که کشور ما ذخایر ژنتیکی ارزشمندی از گل‌ها دارد، تصریح کرد: توجه به گل‌های پیازی در این پژوهشکده مضاعف شده است.

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی کشور اظهار امیدواری کرد با همه این تلاش‌ها شاهد بهبود کیفیت تولید گل، توسعه کشت و بازارهای صادراتی گل نرگس باشیم.

انتهای پیام

نظر شما