شناسهٔ خبر: 23076423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

درخواست جهادعلیه فساد در عراق

آناتولی: صدها عراقی با تجمع در مرکز شهر نجف در اعتراض به فساد مالی مسئولان تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی از آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر عراق خواستند فتوایی برای مبارزه با مفسدان همانند فتوای جهاد کفایی برای مبارزه با داعش صادر کنند.آیت‌الله العظمی سیستانی در ژوئن ۲۰۱۴ با صدور فتوای جهاد کفایی از تمامی کسانی که می‌توانستند سلاح به دست بگیرند برای مشارکت داوطلبانه در مبارزات علیه گروه تروریستی داعش در شهر موصل و سایر مناطق عراق دعوت کردند.

حمله به کلیسای کویته 

بی‌بی‌سی: دو عامل انتحاری دیروز (یکشنبه) به کلیسایی در کویته واقع در جنوب غرب پاکستان حمله کرده و باعث کشته شدن ۱۰ تن و زخمی شدن ۴۴ تن دیگر شدند. رسانه‌های پاکستان فیلمی از تبادل سنگین آتش بین نیروهای امنیتی و پیکارجویان پخش کرده است.

سالگرد مرگ کیم جونگ ایل

آسوشیتدپرس: هزاران هزار تن از مردم کره شمالی امروز در سالروز مرگ کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی و پدر کیم جونگ اون، برای ادای احترام به روح او در مقابل مجسمه‌اش در «مانسو هیل» پیونگ‌یانگ تعظیم کردند و گل‌هایی را پیش پای دو مجسمه برنزی غول‌پیکر کیم جونگ ایل و پدرش کیم ایل سونگ، موسس رژیم کره شمالی، «رییس‌جمهور ابدی» این کشور و پدربزرگ کیم جونگ اون قرار دادند.

بازداشت واسطه کره شمالی در استرالیا

خبرگزاری فرانسه: پلیس استرالیا، «چان هن چوی» ۵۹ ساله را به اتهام تجارت غیرقانونی و تلاش برای عرضه تسلیحات کشتار جمعی بازداشت کرده است.این نخستین بار است که استرالیا یک نفر را به اتهام نقض قانون سال ۱۹۹۵ خود مبنی بر منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی بازداشت می‌کند.

ادامه شکنجه زندانیان گوآنتانامو

آسوشیتدپرس: اگرچه شکنجه براساس قوانین آمریکا و قوانین بین‌المللی منع شده است اما بازرس حقوق بشر سازمان ملل گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در زندان گوآنتانامو هنوز از شکنجه و شیوه‌های دوران بربریت استفاده می‌شود.«نیلس ملزر» بازرس ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کرد که عمار بلوچی، یکی از متهمان حملات 11 سپتامبر در زندان گوآنتانامو هنوز مورد شکنجه قرار می‌گیرد.
 

نظر شما