شناسهٔ خبر: 23076281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خزانه داری آمریکا: دلیلی برای اخراج بازپرس مولر وجود ندارد

تهران - ایرنا - شبکه تلویزیونی سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت که دلیلی برای باور این مساله که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور رابرت مولر را اخراج کند، در دست ندارد.

صاحب‌خبر -

براساس این گزارش، منوچین به سی ان ان گفت: شام شب گذشته ( شنبه ) را با رئیس جمهوری و معاون وی صرف کردم، اما در مورد مساله اخراج مولر، هیچ بحثی مطرح نشد.
رابرت مولر بازپرس ویژه کمیته رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و احتمال تبانی روس ها با نزدیکان ترامپ است.
منوچین در عین حال یادآور شد که تصمیم گیری در مورد اخراج مولر، برعهده شخص رئیس جمهوری است. وی در حالی اینگونه سخن گفت که وکلای مدافع تیم انتقال قدرت ترامپ، مولر را به دستیابی غیرقانونی به ده ها هزار ایمیل ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری متهم کردند.
براساس این گزارش، جامعه اطلاعاتی آمریکا استدلال کرده که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تمهیدات مرتبط با نفوذ بر کارزار انتخاباتی آمریکا را به نحوی هدایت کرده است که به ترامپ کمک کند و به هیلاری کلینتون رقیب دمکرات وی ضربه زند.
در همین حال، «تای کاب» وکیل ارشد کاخ سفید روز شنبه به سی ان ان گفت که هیچ برنامه ای برای اخراج مولر در دستور کار قرار ندارد. نمایندگان دمکرات آمریکا در روزهای اخیر در مورد احتمال اخراج مولر از سوی ترامپ ابراز نگرانی کرده اند.
به گزارش ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا 17 ماه می (27 اردیبهشت ماه) به رابرت مولر ماموریت داد تا در مورد تلاش های دولت روسیه برای اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تحقیق کند؛ پرده از همکاری بین مسکو و اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ بردارد؛ و هر گونه جرمی را که در این پروسه به وقوع پیوسته است، مورد پیگیری قرار دهد.
مولر یک جمهوریخواه آمریکایی است و بسیاری در این حزب وی را به خاطر سال ها خدماتش مورد تکریم قرار می دهند. دو سناتور جمهوریخواه طرح قانونی را برای محافظت از بازپرس ویژه از اخراج شدن پیشنهاد کرده اند.
با این حال، تلاش های مولر در سراسر دوره اعتبار حرفه ای اش به عنوان بازپرس ویژه، بی مشکل نبوده است. یکی از وکلای مدافع ترامپ چند ماه پیش اعلام کرد که رئیس جمهوری ممکن است مولر را اخراج کند، زیرا برخی گفتند که تحقیقات از حکم و اختیارات اولیه فراتر رفته است. ترامپ در همان زمان برخی از اعضای تیم مولر را به تعصب متهم کرد. همچنین شورای سردبیری روزنامه وال استریت ژورنال خواستار استعفای مولر شد.
اروپام**9109*شبس*1488 *مترجم: نیره مجیدی راد*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما