شناسهٔ خبر: 23076069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول حوزه علمیه آیت‌الله صالحی ساری:

حوزه‌های علمیه نباید در پژوهش از دیگر مراکز علمی عقب‌تر باشند

مسئول حوزه علمیه آیت‌الله صالحی ساری با تأکید بر لزوم پژوهش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: این وظیفه و رسالت حوزه‌های علمیه است که با شناخت دقیق نیاز در جهت رفع آن با انجام برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی گام بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرساری، حجت‌الاسلام سید جلال صالحی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه آیت‌الله صالحی (ره) ساری، با اشاره به اهمیت پژوهش، گفت: امروز هیچ مجموعه و مرکز علمی در جهان وجود ندارد که نسبت به مقوله پژوهش بیگانه باشد.


وی با تأکید بر لزوم پژوهش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: این وظیفه و رسالت حوزه‌های علمیه است که با شناخت دقیق نیاز در جهت رفع آن با انجام برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی گام بردارد.

مسئول مدرسه علمیه آیت‌الله صالحی (ره) ساری بابیان این‌که حوزه‌های علمیه در امر تحقیق و پژوهش نباید از دیگر مراکز علمی کشور عقب‌تر باشند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در تاریخ مهم‌ترین مراکز نشر و گسترش دین بوده‌اند که به برکت تلاش‌های شبانه‌روزی علمای دین امروز ضمن ماندگار شدن بسیاری از آثار و تألیفات ارزشمند دینی به بسیاری از سؤالات و شبهات دینی نیز پاسخ داده شد.

صالحی جشنواره علامه حلی را ازجمله اقدامات مناسب حوزه در جهت تقویت و رونق پژوهش در مدارس علمیه دانست و گفت: این جشنواره ظرفیت‌های پژوهشی مدارس علمیه را بیشتر آشکار می‌کند و این فرصت به طلبه می‌دهد که بتواند خود را در معرض آزمون پژوهشی قرار دهد.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما