شناسهٔ خبر: 23072277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اختلاف نظر روحانی و لاریجانی بر سر بودجه ۹۷

خبرگزاری شبستان: در حالیکه دولت همواره اعلام کرده که بودجه ریزی ۹۷ کاملا متفاوت از سال های قبل بوده است امروز رئیس مجلس شورای اسلامی این اظهار نظر را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان اصلی ترین مرجع اعلام جزئیات لایحه بودجه ۹۷ بارها اعلام کرده که بودجه ریزی برای این سال متفاوت از سال های قبل بوده است.

 

همچنین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در جلسه علنی ۱۹ آذر ماه مجلس شورای اسلامی حین تقدیم لایحه بودجه به مجلس هم بر این امر تاکید داشت.

 

او بودجه ۹۷ را شروع اجرای وعده های دولت دوازدهم در ۴ سال آینده دانست و تاکید کرد که نظام بودجه ریزی سال آینده متفاوت از سال های قبل بوده است.

 

اما حالا اظهار نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه مقننه حاکی از آن است که تغییری در مسیر بودجه ریزی ایجاد نشده است.

 

بنابراین گزارش، علي لاريجاني در همايش ملي نقش پژوهش در فرايند قانونگذاري که صبح امروز در ساختمان تالار مشروطه با حضور تعدادي از نمايندگان، رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس و همچنين تعدادي از اعضاي شوراي نگهبان در حال برگزاري است، تصريح کرد: معتقدم بخش تولید دچار مشکل است و تغییر مسیر در نظام بودجه ریزی دولت هنوز مشاهده نمی‌شود.

 

علاوه براین، علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بودجه دفاعی در لایحه بودجه 97 به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: وضعیت بودجه دفاعی در لایحه سال آینده وضعیت مطلوبی نیست، با توجه به مجموعه تحولات منطقه انتظار ما از دولت این بود که نگاه پررنگ تری را به بخش دفاع و بودجه نیروهای مسلح می داشت.

 

وی اظهار داشت: ما مواجه به تهدیدهای مکرر امریکا و رژیم صهیونیستی هستیم و امنیت نیز ضرورت بسیار جدی و اجتناب ناپذیر برای توسعه کشور است و لازمه ان نیز تامین بودجه کافی برای کشور است.

 

بروجردی تصریح کرد: ما امیدواریم در کمیسیون امنیت ملی و در صحن مجلس بتوانیم تا آنجایی که امکان دارد تغییرات را در لایحه بودجه 97 را برای تقویت نیروهای مسلح به کار بگیریم.

 

حال باید منتظر ماند و دید که دولت و مجلس برای رسیدن به قانون نهایی بودجه ۹۷ چه اقداماتی انجام خواهند داد.

نظر شما