شناسهٔ خبر: 23070049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

افزایش تسهیلات تولیدی تا500 میلیارد و خروج کرج ازآلودگی ترافیکی

به گزارش ایرنا ،محمدعلی نجفی روز سه شنبه در هفتمین همایش استاندارد کشورکه در پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر درمشکین دشت شهرستان فردیس برگزارشد، افزود:

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ،محمدعلی نجفی روز سه شنبه در هفتمین همایش استاندارد کشورکه در پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر درمشکین دشت شهرستان فردیس برگزارشد، افزود: میزان تسهیلات پرداختی به صنایع استان البرز از رقم30 میلیارد تومان به مرز 500 میلیارد تومان رسیده است .
وی بیان کرد: با اهتمام و جدیت و حضور فراگیرهمه بخش ها و همکاری بانک ها به تازگی ردیف بودجه تسهیلات اعتباری البرز برای حمایت از بخش تولید از رتبه هفتم کشوری به رتبه نخست دست یافته ایم.
نجفی گفت: این تسهیلات در جهت رونق تولید و احیا واحدهای راکد و نیمه راکد اختصاص یافته است.
** هلدینگ ها و واحدهای تولیدی بزرگ در البرز حمایت می شوند
استاندار البرز در ادامه با اعلام حمایت از هلدینگ ها و واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ در استان گفت: دراین بخش رقم تسهیلات تخصیصی را تا 450 میلیارد تومان بالا برده ایم.
نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود گفت: چگونه است که اجازه واردات برخی اقلام را می دهیم، چرا سازمان های حمایت کننده از این تولیدات فریاد نمی زنند؟ آیا ترسی از مافیا و دست های پشت پرده وجود دارد؟
** صنایع تولیدات خود را از طریق رسانه ها معرفی کنند
استاندار البرز از صاحبان صنایع خواست ، کالاهای تولیدی با کیفیت را از طریق رسانه های داخلی از جمله صدا و سیما به مردم و مصرف کنندگان معرفی کنند.
وی تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم نماییم که مصرف کننده بداند کالاهایی که بدون نظارت به صورت چمدانی و لنجی و با تریلی وارد می شود استاندارد نیست.
**البرز جزو 5 استان کشور از حیث تعداد صنایع
نجفی با اشاره به جایگاه پنجم استان البرر از حیث تعداد صنایع و واحدهای تولیدی گفت: علاوه بر افزایش کمی، در رشد سرمایه گذاری هم توفیقات خوبی کسب شده است.
استاندار البرز از مسئولان کشوری خواست در زمینه توسعه صنایع ،ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری برای البرز برداشته شود.
وی در ادامه با اشاره به محدودیت طرح های توسعه محور در استان صنعتی مانند البرز،تصریح کرد: پیگیر رفع موانع موجود هستیم و در صدد اینکه البرز نیز مثل استانهایی نظیر قم جزو استثناها باشد و از مزیت صنایع بیشتر بهره مند شود.
وی افزود: البته دنبال گسترش صنایع آلاینده نیستیم،کرج روزی از پاک ترین شهرهای کشور و مکان آرامش استان تهران و سایر شهرها بود اما امروز جزو آلوده ترین شهرها از منظر زیست محیطی است.
**نوید خروج از آلودگی تا تابستان 97
نجفی با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوای استان البرز خارج از اختیار البرزنشینان و مردم کرج و شهرک های صنعتی است،گفت: البرز معروف به قطب علم و فناوری است و از مختصات شهرهای دانش بنیان نیز این مهم است که آلودگی این مناطق به صفر برسد.
استاندار البرز بیان کرد: بحث تکمیل آزاد راه ها و کمربند شمالی و جنوبی در کنار مترو و قطار شهری به شدت در حال پیگیری است.
وی در ادامه نوید داد با بهره برداری از بخشی از طرح های آزاد راهی تا تابستان سال 97 ساکنان کلانشهر کرج و استان البرز شرایط مطلوب تری را تجربه کنند.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده جهت تسریع در تکمیل پروژه های متوقف شده حوزه راه در استان بیان کرد: تلاش می شود تا بار ترافیک عظیمی از آلودگی های امروز کرج و شهرهای اقماری را از چهره شهر بزداییم.
** اهتمام دولت به کنترل واردات کالای قاچاق
استاندار البرز با اشاره به اهتمام دولت برای کاهش ورود کالاهای قاچاق به کشور گفت: میزان ورود کالای قاچاق به کشور از رقم 25 درصد در دولت دهم اکنون به 10 درصد رسیده است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای معرفی توانمندی های تولیدکنندگان داخلی بیان کرد: در استان نیز مصرف کننده باید آگاه شود و این وظیفه بر عهده صدا و سیمای استان است که تبلیغ و معرفی کالاهای داخلی را به نحو مطلوبی انجام دهد.
7413/ 6155خبرنگار: معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

نظر شما