شناسهٔ خبر: 23069700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار هرمزگان: بازار بندرعباس شبانه روزی می شود

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان، اظهار داشت: هر مغازه دار علاقه مندی می تواند فعالیت خود را به صورت 24 ساعته

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان، اظهار داشت: هر مغازه دار علاقه مندی می تواند فعالیت خود را به صورت 24 ساعته انجام دهد.
وی ادامه داد: اگر 10 هزار مغازه از 39 هزار مغازه بندرعباس به صورت شبانه روزی فعالیت کنند زمینه اشتغال 10 هزار نفر فراهم می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن این اقدام در افزایش ضریب امنیت و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان هم موثر است و چهره بندرعباس را تبدیل به شهر بندری شبانه روزی فعال می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال 9 هزار میلیارد ریال برای اشتغال در هرمزگان در نظر گرفته شده که 1400 میلیارد ریال آن را منابع قرض الحسنه تشکیل می دهد و 50 درصد این منابع قرض الحسنه در ظرف مدت زمانی کوتاه ابلاغ شده جذب شده است.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: اگر کارفرمایی اقدام به جذب این افراد کند دولت تا 6 ماه دستمزد و حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت می کند و اگر بخواهد وی را جذب کند مدت پرداخت حق بیمه کارفرما توسط دولت تا 2 سال افزایش می یابد.
همتی یادآور شد: هم چنین صندوق توسعه ملی برای ایجاد شغل در منطقه های روستایی، عشایری، محروم و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت 51 میلیارد و 600 هزار دلار به استان پرداخت خواهد کرد و معادل همین مبلغ را هم بانک ها می پردازند.
استاندار هرمزگان هم چنین به برنامه اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد با استفاده از طرح های خود اشتغالی، کسب و کارهای خُرد خانگی و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: سازمان و تشکلی برای تهیه مواد اولیه تولید کنندگان صنایع دستی و فروش آنها در بازار ایجاد شود.
همتی افزود: اگر این سازمان و تشکل از عده ای افراد علاقه مند شکل گیرد خودشان کارها را پیش می برند و این تشکل و سازمان نیازمند افرادی ورزیده و توانمند است که بتوانند فرآیند ها را به موقع انجام دهند.
وی ابراز داشت: چنین سازمانی باید پشتوانه علمی و آموزشی به عنوان پشتوانه ایجاد تغیر و نوآوری در کار کنار آن داشته باشد که اگر در این زمینه خوب عمل شود اشتغالی بیش از صنعت ایجاد خواهد شد.
وی اشاره کرد: اگر مددجویی اقدام به تولید محصول کرده و نتواند آن را در بازار بفروشد، طرح اشتغالزایی با شکست روبرو می شود.
رئیس کارگروه اشتغال هرمزگان افزود: بانک ها در اعطاء تسهیلات به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرمزگان فعال بوده اند و امید می رود کار را با همین سرعت ادامه دهند.
وی از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان خواست هرجا مانعی بر سر راه اعطاء تسهیلات وجود داشت اطلاع دهد تا نسبت به رفع آن اقدام شود.
این سخن استاندار باعث شد برخی مدیران در ادامه نشست عملکرد یکی از بانک ها در اعطاء تسهیلات به معرفی شدگان را نامناسب بخوانند.
هم چنین استاندار هرمزگان از مدیران خواست با یکدیگر ارتباط داشته باشند و مسائل و مشکل های روند اجرای طرح ها را پیگیر کنند.
استاندار هرمزگان از مدیران اداره های دولتی خواست با همتایان خود در سایر استان ها ارتباط داشته باشند و از کارهای مفید آن ها برای استان الگو برداری کرده و در اجرای برنامه ها نوآوری و خلاقیت داشته باشند.
وی عملکرد یکی از بانک ها را در پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده رضایت بخش ندانست و پرسید: چرا از یک هزار و 750 طرح معرفی شده به این بانک در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی تنها به 250 طرح تسهیلات پرداخت شده است.
همتی گفت: اگر 130 نفر برای دریافت تسهیلات طرح هایشان مراجعه نکرده اند یک هزار و 350 نفر بقیه که مراجعه کرده اند چرا تسهیلات دریافت نکرده اند؟
وی با استناد به سخن یکی از مدیران درباره برخورد بانک ها با مراجعه کنندگان گفت: اگر در یکی از شعب بانک ها برخورد نامناسب انجام شد باید به مدیر بانک اطلاع داده شود.
وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای مناطق روستایی، عشایری و محروم نسبت به نوسازی نخلستان ها ، باغ های لیموترش و نارنگی اقدام کند و آنرا تا پایان سال به اتمام برساند.
وی ادامه داد: این سازمان از ظرفیت فرمانداران، بخشداران، دهیاران برای زمینه سازی اجتماعی و اطلاع رسانی لازم به مردم استفاده کند.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

نظر شما