شناسهٔ خبر: 23064800 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

نوریان در پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی باید براساس دستاوردهای علمی جهان در دهه‌های آینده باشد

دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهش در واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی باید آرمان گرایانه و بر اساس دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی جهان در دهه های آینده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی محمد نوریان دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه به دنبال توسعه علم، ارتقاء آموزش و پژوهش و ایفای نقش در سطح ملی و منطقه ای، بهبود وضعیت اقتصادی، برون رفت از شرایط ناپایدار موجود و ایجاد فضای رقابتی سالم در شرایط عادلانه با سایر دانشگاه هاست.

وی با بیان اینکه تا سال 2030 انسان ها به 21 دستاورد بزرگ تکنولوژی دست پیدا می کنند، گفت: نخستین روبات داروساز تا سال 2021 از راه می رسد و 10 درصد جمعیت جهان تا سال 2020 لباسهای متصل به اینترنت بر تن خواهند کرد.

دکتر نوریان ادامه داد: همچنین نخستین موتور سواری تا سال 2020 توسط پرینتر سه بعدی ساخته و 90 درصد جمعیت جهان تا سال 2023 یک سوپر کامپیوتر در جیب خود خواهند داشت.

دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نخستین شهر با جمعیت حداکثری 50 هزار نفری و بدون چراغ راهنمایی و رانندگی تا سال 2026 به دنیای واقعی پای می گذارد و 10 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2027 در تمامی جهان به کمک تکنولوژی بلاک چین ذخیره خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دستاوردهای پژوهشی در سبک آموزش دانشگاهی تغییراتی ایجاد خواهند کرد، گفت: پژوهش در واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی باید آرمان گرایانه و بر اساس دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی جهان در دهه های آینده باشد.

دکتر نوریان ادامه داد: همچنین پژوهش در واحدهای بزرگ، متوسط و کوچک بایستی واقع گرایانه و بر اساس توان نیروهای تخصصی موجود و نیازهای محلی و منطقه ای باشد.

وی در خصوص برندسازی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این زمینه باید ارتقاء جایگاه و شناساندن دانشگاه آزاد اسلامی و یا تعدادی از واحدهای منتخب آن تحت عنوان "دانشگاه­های کارآفرین" در سطح بین­ المللی و دانشگاهی صورت گیرد.

دبیرکل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر تخصصی سازی و رتبه بندی واحدهای دانشگاهی گفت: باید مؤسسه "ارزیابی، اعتبارسنجی و رتبه ­بندی واحدهای دانشگاهی" زیر نظر هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شود.

دکتر نوریان در پایان گفت: تغییر اساسی و غالب شدن بر مشکلات دانشگاه نیاز به تغییر نگرش و استراتژی دارد.

نظر شما