شناسهٔ خبر: 23064115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حفتر: ارتش لیبی هرگز در برابر هیچ طرفی تسلیم نخواهد شد

خلیفه حفتر فرمانده نیروهای وابسته به پارلمان شرق لیبی امروز بر مخالفت با هر گونه تهدید از سوی قدرت‌های بزرگ و هیأت سازمان ملل تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال حفتر امروز یکشنبه در یک نطق تلویزیونی گفت که ما با تسلیم شدن ارتش در برابر هر طرفی با هر مشروعیتی که باشد مخالف هستیم مگر اینکه منتخب مردم باشد.

حفتر افزود که با وجود همه تهدیدات اما ما تنها در برابر ملت آزاده لیبی تسلیم خواهیم شد و از تصمیمات این ملت دفاع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد که امروز زمان پایان توافقنامه سیاسی و پایان هر چیزی است که از این توافقنامه حاصل شده بود و همه شعارها و گفت‌وگوهای سیاسی از ژنو گرفته تا الصخیرات و تونس، همگی تنها جوهری روی کاغذ باقی ماند.

فرمانده ارتش لیبی همچنین با اشاره به ارائه طرح‌هایی برای دستیابی به راه‌حل فراگیر و اتخاذ اقداماتی جهت برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن، اظهار داشت: ما سعی کردیم چرخه گفت‌وگو را به حرکت درآوریم اما سیاستمداران منافع شخصی خود را ترجیح دادند.

حفتر افزود: شیوه تهدید و ارعاب هرگز موفق نخواهد بود و نیروهای مسلح تا آخرین سرباز به جنگ ادامه خواهد داد و ارتش هرگز در برابر هیچ طرفی جز ملت لیبی به زانو در نخواهد آمد.

شورای امنیت سازمان ملل روز پنج‌شنبه گذشته تأکید کرد که توافقنامه سیاسی لیبی که در ماه دسامبر ۲۰۱۵ در الصخیرات مغرب امضا شد تنها چارچوب برای حل سیاسی بحران لیبی است و هیچ گونه راه‌حل نظامی برای این بحران متصور نیست.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب‌ها:

نظر شما